خبر فوری

 
 
نشست هشتم مذاکرات امنیتی پاکستان و ژاپن امروز برگزار شد
کد خبر :1018449534

19:44 1400/04/08


برچسب ها : امنیت, پاکستان و ژاپن, زاهد حفیظ چودری, مذاکرات, مذاکرات امنیتی پاکستان و ژاپن, وزارت امور خارجه پاکستان,

دفتر وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای از برگزاری دور هشتم مذاکرات امنیتی میان پاکستان و ژاپن به صورت مجازی در روز سه شنبه خبر داد .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دفتر وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای از برگزاری دور هشتم مذاکرات امنیتی میان پاکستان و ژاپن به صورت مجازی در روز سه شنبه خبر داد و گفت: مذاکرات از دو جزء گفتگوی سیاسی نظامی و نظامی با نظامی تشکیل شد که در گفتگوی سیاسی نظامی، زاهد حفیظ چودری دستیار وزیر امور خارجه (در بخش آسیا و اقیانوسیه) رهبری هیئت پاکستانی و از سمت ژاپن نیز کوبایاشی مدیرکل بخش جنوب شرق و جنوب غرب آسیای وزارت امور خارجه ژاپن، رهبر هیئت خود را برعهده داشت.

سپس مذاکرات نظامی با نظامی آغاز شد که در این بخش دریابان میرزا فواد امین بیگ دستیار وزیر دفاع رهبری هیئت پاکستان و هیئت ژاپنی توسط مدیرکل امور بین الملل، سیاست دفاع بارو، وزارت دفاع ژاپن مدیریت شد. طرفین به همراه سیاست های امنیتی، در مورد امور منطقه ای و بین المللی نیز به گفتگو پرداختند. همچنین وضعیت امنیتی پاکستان و ژاپن نیز مورد بررسی قرار گرفت.

زاهد حفیظ چودری در این بین ضمن ارائه توضیحاتی در رابطه با کشورهای همسایه پاکستان به هیئت ژاپن، تلاش های پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم را مطرح کرده و بر اهمیت حل اختلافات مهم به صورت مسالمت آمیز مطابق با قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل برای صلح و ثبات پایدار در آسیای جنوبی تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1