خبر فوری

 

 

منچستر: به گزارش راز نیوز | در شهر منچستر انگلیس، کنفرانسی با عنوان زمین دوستی آغاز و با همکاری شورای بازرگانی پاکستان و انگلیس و سرکنسولگری پاکستان در منچستر برگزار و در ابتدای این کنفرانس سرود ملی پاکستان و انگلیس نواخته شد.

در این کنفرانس کمیساریای عالی معظم احمد خان، آنیل مسارت دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان، لرد واجد خان، جلو همیلتون از اتاق بازرگانی منچستر، سرکنسول طارق وزیر، نایجل پیترز رئیس PBBC، مارک اسوید، شفق احمد شهزاد وزیر تجارت و سرمایه گذاری پاکستان و دیگر افراد سخنرانی کردند.

اشخاص مذکوره در سخنرانی خود بیان کردند: پاکستان قرار است کریدور تجاری و انرژی آسیا باشد و اکثر کشورهای جهان علاقه مند به سرمایه گذاری در پاکستان هستند همچنین بازرگانان انگلیسی از جمله تاجران تبعه پاکستانی نیز در پاکستان تجارت می کنند و پاکستان بهترین منطقه تجاری است که سرمایه در آن امن و مفید خواهد بود.

در ادامه مجریان این برنامه گفتند: برگزاری چنین کنفرانسی منجر به افزایش تجارت دوجانبه میان پاکستان و انگلیس همچنین ارتقای روابط عمومی خواهد شد.

این کنفرانس همچنین با همکاری پاکستان، شورای تجاری انگلیس، سرکنسولگری پاکستان در منچستر و اتاق بازرگانی منچستر برگزار شد که در نتیجه منجر به توسعه تجارت، انرژی، حمل و نقل و بخش های فرهنگی در هر دو کشور خواهد کرد.

در ادامه این نشست، سرمایه گذاران و تجار در سخنرانی خود گفتند: پاکستان یکی از اقتصادهای نوظهور جهان است که موقعیت ژئو سیاسی و ژئواقتصادی، آن را برجسته کرده است.

سرمایه گذاران افزودند: پاکستان امیدوار است تا کریدور تجاری، انرژی و حمل و نقل آسیا باشد که مراکز تجاری بزرگ جهان را به هم متصل کند و همینطور پاکستان، غرب و خاورمیانه را به چین و قادر است آسیای مرکزی، افغانستان، هند، ایران و کشورهای دیگر را به یکدیگر متصل کند.

ایشان در ادامه گفتند: توجه به مناطق ویژه اقتصادی دولت پاکستان بسیار مهم است همچنن فرصت هایی زیادی برای شرکت های انگلیسی در توسعه زیرساخت ها، مهندسی، مراقبت های بهداشتی، آموزشی، گردشگری، مهاجر پذیری، فناوری اطلاعات، نساجی، تدارکات، تجارت و سایر صنایع و بخش ها وجود دارد.

در این مراسم مقامات پاکستانی و انگلیسی از قبیل مارک ایستوود نماینده مجلس انگلیس، کمیساریای عالی پاکستان، محمد طارق وزیر پاکستان، معظم احمد خان سرکنسول پاکستان، شفیق احمد شهزاد، دبورا اسمیت، دلا رو، تونی مک سوینی، آنیل مسرت، گروه املاک MCR، نماینده مجلس و رئیس APPG در تجارت و گردشگری، لرد واجد خان، کلایو ماموت، سوزانا کوردوبا، محمد اختر و بازرگانان شرکت به عمل آوردند.

ارسال نظر

 
1