خبر فوری

 
 
نشست مقامات مرزبانی ایران و پاکستان در شهر مرزی تفتان بلوچستان
کد خبر :627226139

16:18 1401/01/08


برچسب ها : پاکستان و ایران, چاغی, فرمانده مرزبانی ایران, مرز ایران و پاکستان, مرز تفتان, مرز میرجاوه, مرزبانان ایرانی, نیروهای مرزبانی پاکستان,

مقامات مرزبانی ایران و پاکستان طی نشستی مشترک در شهر مرزی تفتان واقع در شهرستان چاغی به بررسی امور مرزی و مسائل مشترک در زمینه امنیت مرزها پرداختند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| مقامات مرزبانی ایران و پاکستان طی نشستی مشترک در شهر مرزی تفتان واقع در شهرستان چاغی به بررسی امور مرزی و مسائل مشترک در زمینه امنیت مرزها پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، هیئتی از مرزبانان ایرانی به سرپرستی ابوالفضل ناظری مرزبان درجه یک هنگ مرزی میرجاوه در نشست مشترک با مقامات مرزبانی پاکستان به ریاست دکتر منصور احمد بلوچ معاون کمیسر شهرستان چاغی در خصوص امور مختلف مرزی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دکتر منصور احمد بلوچ معاون کمیسر شهرستان چاغی ایالت بلوچستان پاکستان در این خصوص اظهار داشت: در نشستی که با مقامات مرزبانی ایران داشتیم، طرف ایرانی را از تعطیلی طولانی مدت گذرگاه مرزی به علت شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن آگاه کردیم، گذرگاه های مرزی تنها مسیر رفت و آمد مردم محلی است و مسدود بودن این گذرگاه ها مشکلات گسترده ای را برای مردم بومی منطقه به همراه داشته است، مردم دو طرف دارای روابط خویشاوندی و قومیتی با یکدیگر هستند.

وی افزود: در این نشست از مقامات مرزبانی ایران درخواست گشایش گذرگاه های مرزی مشترک با حفظ دستورالعمل های بهداشتی حفاظت از کرونا را نمودیم. ما همچنین خواستار ایجاد یک گذرگاه مرزی جدید در منطقه راجئی شدیم تا بدین ترتیب رفت و آمد مردم این منطقه به خاک ایران تسهیل شود و آنها بتوانند اقلام غذایی مورد نیاز خود را از ایران تامین کنند.

منصور احمد بلوچ در ادامه با بیان اینکه گفتگوهایی نیز در خصوص راه اندازی بازارچه مرزی صورت گرفته است خاطرنشان کرد: به زودی مردم خبری خوش در زمینه بازارچه های مرزی دریافت خواهند نمود.

ابوالفضل ناظری مرزبان درجه یک هنگ مرزی میرجاوه نیز با بیان اینکه گذرگاه های مرزی پنجگور و دیگر نقاط به دلیل شیوع کرونا از سوی مقامات بالاتر مسدود شده است، اطمینان بخشی نمود که این موضوع را با مقامات عالی کشور در میان خواهد گذاشت.

 

ارسال نظر

 
1