خبر فوری

 
 
نشست مشورت سیاسی دوجانبه میان پاکستان و سری لانکا به صورت مجازی برگزار شد
کد خبر :477738632

15:01 1399/09/28


برچسب ها : اقتصاد, پاکستان, پاکستان و سریلانکا, تجارت, روابط دوجانبه, سریلانکا, سهیل محمود, معاون وزیر امور خارجه پاکستان, نشست,

دور ششم نشست مشورت سیاسی دوجانبه میان کشور های پاکستان و سری لانکا در سطح معاونان وزرای امور خارجه برگزار شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دور ششم نشست مشورت سیاسی دوجانبه میان کشور های پاکستان و سری لانکا در سطح معاونان وزرای امور خارجه برگزار شد. در این نشست سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان ریاست هیئت پاکستان و دریادار (پروفسور) یانات کلمبوس معاون وزیر امور خارجه سریلانکا رهبری هیئت کشورش را برعهده داشت. طرفین در این دور از نشست، بر محور هایی چون : امور سیاسی، اقتصادی، دفاعی، تجارت، سرمایه گذاری، فرهنگ، آموزش و روابط در سطح مردم دو کشور به طور مفصل به گفتگو پرداختند.

سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان در این بین با مطرح کردن تعامل، هماهنگی بی نظیر و روابط دوجانبه سیاسی در سطح رهبری، بر لزوم برقراری بهترین روابط سیاسی برابر با روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه تاکید کرد. وی همچنین علاوه بر گفتگو در رابطه با ضررهای ویروس کرونا بر اقتصاد کشور های فقیر و پیشنهاد نخست وزیر پاکستان برای ارائه تسهیلات به این کشور ها در مورد بازپرداخت وام ها، گزارشی از وضعیت کشمیر و جنایات ارتش هند ارائه کرد. طرفین در زمینه های تقویت روشهای فعلی همکاری و جستجوی امکانات جدید برای گسترش و مستحکم نمودن مشترکات دوجانبه توافق کردند.

ارسال نظر

 
1