خبر فوری

 
نشست مشترک مقامات نیروهای دریایی هند و آمریکا با محوریت تعمیر و نوسازی کشتی
کد خبر :222869491

13:07 1401/12/24


برچسب ها : دهلی نو, نیروی دریایی آمریکا, نیروی دریایی هند, هند و آمریکا, کشتی جنگی, کشتی سازی,

مقامات ارشد نیروی دریایی هند و آمریکا روز سه شنبه 14 مارس (23 اسفند) نشست مشترکی با محور تعمیر و نوسازی کشتی در دهلی نو برگزار کردند.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| مقامات ارشد نیروی دریایی هند و آمریکا روز سه شنبه 14 مارس (23 اسفند) نشست مشترکی با محور تعمیر و نوسازی کشتی در دهلی نو برگزار کردند.

این نشست باریاست مشترک دریابان ک سرینواس، دریابان لورین سی سلبی، رئیس تحقیقات نیروی دریایی آمریکا برگزار شد.

گفتنی است رئیس هیئت آمریکایی همچنین با دریاسالار سندیپ نایتانی دیدار کرد.

به گفته گزارش، در طول این نشست مشترک، زمینه های همکاری متقابل با تمرکز ویژه بر تعمیر و نگهداری کشتی، نیروی محرکه الکتریکی و طراحی کشتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است دریابد آر هری کومار فرمانده نیروی دریایی هند روز دوشنبه 13 مارس (22 اسفند) گفته بود که کشتی نیروی دریایی ایالات متحده برای تعمیر در کارخانه کشتی سازی LT از 11 الی 29 مارس (20 اسفند 01 الی 9 فروردین 02) در بندر هند پهلو خواهد گرفت.  

وی همچنین اظهار داشت که علاوه بر کشتی های نیروی دریایی هند، کشتی های جنگی کشورهای خارجی دوست نیز شروع به استفاده از کارخانه های کشتی سازی و اسکله های دریایی هند برای تعمیر و بازسازی سکوهای خود کرده اند که چشم انداز صنعت کشتی سازی هند را با هدف صادرات افزایش می دهد.

همکاری های نظامی و امنیتی بین هند و ایالات متحده در دهه های گذشته به طور قابل توجهی عمیق تر شده است، به طوری که هند اخیراً همه توافق نامه های اساسی را علاوه بر خرید سخت افزار و پلت فرم های نظامی از ایالات متحده امضا کرده است.

ارسال نظر

 
1