خبر فوری

 
 
نشست مشترک خبری نخست وزیر پاکستان با الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان در باکو
کد خبر :125812658

17:10 1402/03/25


برچسب ها : الهام علی اف, باکو, پاکستان و آذربایجان, رئیس جمهور آذربایجان, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

نخست وزیر پاکستان پس از دیدار با رییس جمهور آذربایجان همراه با وی در نشست خبری مشترک به تشریح جزئیات رایزنی‌ها و توافقات صورت گرفته در این دیدار پرداخت.


 

باکو: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان که به دعوت رسمی الهام علی‌اف رییس جمهور آذربایجان به این کشور سفر کرده است پس از دیدار با رییس جمهور آذربایجان همراه با وی در نشست خبری مشترک به تشریح جزئیات رایزنی‌ها و توافقات صورت گرفته در این دیدار پرداخت.
بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان در نشست خبری مشترک با الهام علی‌اف رییس جمهور آذربایجان ضمن توافق با توسعه همکاری ها میان دو کشور در بخش های مختلف از جمله تجارت اظهار داشت: مقابله با چالش‌های پیش رو نیازمند همکاری مشترک میان دو کشور است.
وی خاطرنشان کرد: فرصت های گسترده ای برای توسعه تجارت با کشورهای منطقه از طریق بندر گوادر وجود دارد.
وی افزود: ما خواهان ارتقای همکاری ها در زمینه انرژی خورشیدی و افزایش حجم تجارت دوجانبه هستیم، ما تمایل داریم صادرات برنج پاکستانی به آذربایجان را افزایش دهیم.
شریف در ادامه اظهارات خود از آغاز قریب‌الوقوع پرواز اسلام آباد_باکو توسط خط هواپیمایی ملی آذربایجان خبر داد.
وی با اشاره به منابع غنی معدنی آذربایجان تصریح کرد: جنگ اوکراین و روسیه باعث افزایش بی بهای قیمت اقلام مختلف در سطح جهانی شد و ما برای مقابله با چالش های موجود نیاز به همکاری مشترک داریم.
نخست وزیر پاکستان با ابراز خرسندی از سفر به آذربایجان گفت: چشم انداز توسعه رییس جمهور آذربایجان من را به شدت تحت تأثیر قرار داده است، ما توسعه روابط با آذربایجان را بسیار حائز اهمیت می دانیم، پاکستان و آذربایجان دارای روابط دیرینه و دوستانه هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در نشست خبری مشترک با الهام علی‌اف به تصرف منطقه خودمختار جامو و کشمیر توسط هند اشاره کرد و گفت: مردم منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل هند از بیش از ۷ دهه گذشته مورد ظلم و جنایت هند قرار دارند.
وی همچنین از حمایت های متداوم باکو از مواضع پاکستان در قبال مسئله جامو و کشمیر تمجید کرد و از رییس جمهور آذربایجان برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد.
در ادامه این نشست خبری الهام علی‌اف رییس جمهور آذربایجان از توافق با نخست‌وزیر پاکستان در خصوص توسعه تجارت دوجانبه خبر داد و گفت: فرصت های گسترده ای برای ارتقای روابط در بخش های مختلف میان دو کشور وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: در این دیدار گفتگوهایی پیرامون تعمیق مناسبات و توسعه همکاری ها در بخش آموزشی، دفاعی و انرژی صورت گرفت.
وی بر عزم خود برای همکاری مشترک در جهت منافع ملت های دو کشور تأکید کرد.
علی‌اف همچنین با استقبال از دعوت نخست‌وزیر پاکستان برای سفر به این کشور گفت: رزمایش های مشترک نظامی میان دو کشور با هدف ارتقای مهارت های دفاعی افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر

 
1