خبر فوری

 
 
نشست مجازی وزیر امور شهروندان مقیم خارج پاکستان با وزیر کار و تأمین اجتماعی آذربایجان
کد خبر :2005353244

10:38 1401/06/31


برچسب ها : پاکستان و آذربایجان, دولت فدرال پاکستان, ساجد حسین طوری, نشست مجازی, وزیر امور پاکستانی‌های مقیم خارج و توسعه منابع انسانی پاکستان, وزیر کار و تأمین اجتماعی آذربایجان,

ساجد حسین طوری وزیر امور پاکستانی‌های مقیم خارج و توسعه منابع انسانی دولت فدرال پاکستان و ساحل بابایف وزیر کار و تأمین اجتماعی دولت آذربایجان روز چهارشنبه به صورت مجازی به رایزنی پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| ساجد حسین طوری وزیر امور پاکستانی‌های مقیم خارج و توسعه منابع انسانی دولت فدرال پاکستان و ساحل بابایف وزیر کار و تأمین اجتماعی دولت آذربایجان روز چهارشنبه به صورت مجازی به رایزنی پرداختند.

بر اساس جزئیات اعلام شده، دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه، صدور نیروی انسانی و دیگر موضوعات مشترک مورد علاقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ساجد حسین طوری وزیر فدرال پاکستان در این نشست ابراز داشت: دو کشور پاکستان و آذربایجان دارای روابط دیرینه و دوستانه هستند که می‌تواند با تفاهم و مذاکره و همکاری‌های مشترک این روابط را بیش از پیش تقویت نمود.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه امضا شده میان دو کشور جهت همکاری دوجانبه در زمینه ایجاد مشاغل برای کارگران و بخش تأمین اجتماعی بر لزوم اجرای فوری و به هنگام این تفاهم‌نامه تأکید ورزید و گفت: پاکستان مشتاقانه منتظر اجرای سیستم هدایت جریان نیروی انسانی از سوی آذربایجان است.

وزیر فدرال پاکستان با تأکید بر اهمیت فراخواندن هرچه فوری نخستین نشست کارگروه مشترک تشکیل شده تحت تفاهم‌نامه میان دو کشور خاطرنشان کرد: پاکستان حمایت همه‌جانبه خود از آذربایجان در زمینه راه اندازی مرکز کار تحت نظارت سازمان همکاری اسلامی را اعلام می‌دارد و پس از موافقت تمامی طرف‌های ذی‌نفع آن را به امضا و تأیید خواهد رساند.

ساحل بابایف وزیر کار و تأمین اجتماعی دولت آذربایجان نیز طی سخنانی در این نشست اظهار داشت: دو کشور از روابط خوب و دوستانه بهره‌مند می‌شوند؛ اما با این وجود ما نیازمند تقویت هماهنگی بیشتر در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی هستیم.

وی همچنین طی کلماتی مراتب تأسف و تأثر خود در خصوص تلفات و خسارت‌های ناشی از وقوع سیل اخیر در پاکستان را ابراز داشت.

بابایف تصریح کرد: آذربایجان به سرعت در حال توسعه است و ما برای تکمیل پروژه و طرح‌های توسعه‌ای خود نیازمند نیروی انسانی خواهیم بود. آذربایجان مایل به استفاده از تجارب پاکستان در زمینه صادرات نیروی انسانی است و ما از طرف پاکستانی درخواست نموده‌ایم در زمینه تأیید و امضای منشور اولیه مرکز کار سازمان همکاری اسلامی با ما همکاری نماید.

وزیر کار و تأمین اجتماعی آذربایجان در ادامه این نشست مجازی از همتای پاکستانی خود برای سفر به باکو جهت تداوم رایزنی‌ها در این خصوص دعوت به عمل آورد.

ساجد حسین طوری نیز در این نشست قول همکاری کامل را به همتای آذری خود داد و گفت: به زودی به آذربایجان سفر خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1