خبر فوری

 
نشست مجازی مشاور دارایی پاکستان با اعضای شورای تجاری پاکستان_آمریکا
کد خبر :614089753

17:22 1399/03/01


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, تجارت, شورای تجارت پاکستان و آمریکا,

دکتر عبدالحفیظ شیخ مشاور خزانه داری پاکستان طی ویدیو کنفرانس با اعضای شورای تجاری پاکستان_آمریکا در مورد افزایش روابط تجاری و اهمیت این امر به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر عبدالحفیظ شیخ مشاور خزانه داری پاکستان طی ویدیو کنفرانس با اسپرانز اجیلیان رئیس شورا، چارلز فری مین معاون ارشد رئیس اتاق بازرگانی ایالات متحده برای آسیا، استیون کوبوس رئیس شورای تجارت ایالات متحده و پاکستان، اسد مجید خان سفیر پاکستان در آمریکا و دیگر اعضای شورای تجارت پاکستان_آمریکا، ضمن حائز اهمیت خواندن روابط میان دو کشور پاکستان و آمریکا، حمایت ایالات متحده در زمینه های کارگروه ویژه اقدام مالیFATF، شیوع کرونا و طرح تسهیل بدهی گروه 20 از پاکستان را مورد قدردانی قرار داد و گفت: با توجه به پتانسیل موجود در پاکستان برای تجارت و سرمایه گذاری، پتانسیل بسیار زیادی برای رشد روابط بین دو کشور وجود دارد. مشاور دارایی پاکستان همچنین درپی جان باختن تعداد زیادی از شهروندان آمریکایی در ابتلا به کرونا ابراز همدردی و تاسف عمیق کرد.

وی در ادامه با اشاره به سه دیدار نخست وزیر پاکستان با دونالد ترامپ ، گفت: علاوه بر آن، سفر ویلبر راس وزیر تجارت آمریکا در اوایل سال جاری به پاکستان، نشان دهنده روابط فزاینده بین دو کشور در زمینه های تجارت و سرمایه گذاری است . پاکستان از نظر سهولت در انجام کار، بهبود در امور نظارتی و گسترش پتانسیل بازار بهترین کشور برای تجار و سرمایه گذاران آمریکایی از نظر سرمایه گذاری و همکاری های مشترک است.

وی افزود: پاکستان اخیرا امداد مالی 1200 میلیارد روپیه ای را اعلام کرده است که در این بسته حمایتی مواردی چون کمک های نقدی مستقیم به اقشار فقیر و آسیب پذیر جامعه، وام آسان و پرداخت بازپرداخت مالیات شامل هستند که هدف از این کار رونق بخشیدن به اقتصاد و تجارت و همچنین فراهم کردن حداکثر امکانات برای رشد تجارت و بازرگانی در بودجه آینده است که برای آن نرخ تعرفه مواد اولیه تا حد ممکن کاهش می یابند.

روسای شورای تجاری دو کشور ضمن ابراز شریک مهم تجاری دانستن پاکستان از سوی تجار آمریکایی، گفتند: سفر وزیر تجارت آمریکا به پاکستان نشان دهنده شریک مهم تجاری دانستن پاکستان توسط ایالات متحده آمریکا است.

ارسال نظر

 
1