خبر فوری

 
 
نشست غیر رسمی بررسی وضعیت جامو و کشمیر طی دیدار کشورهای عضو او آی سی در نیویورک
کد خبر :1287013249

18:00 1399/06/31


برچسب ها : OIC, جامو و کشمیر, دولت هند, سازمان ملل متحد, سفیر آگاشین مهدی اف, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان,

کشور های عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) درپی درخواست شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان، بصورت غیر رسمی در نیویورک دیدار و در مورد وضعیت وخیم حقوق بشر در جامو و کشمیر بحث و گفتگو کردند.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| کشور های عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) درپی درخواست شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان، بصورت غیر رسمی در نیویورک دیدار و در مورد وضعیت وخیم حقوق بشر در جامو و کشمیر بحث و گفتگو کردند.
در این نشست غیر رسمی منیر اکرم نماینده دائمی پاکستان در سازمان همکاری اسلامی و نمایندگان عربستان سعودی ، نیجریه و آذربایجان حضور داشتند.این اجلاس با حضور سفیر آگاشین مهدی اف نماینده دائمی مأموریت ناظر سازمان همکاری اسلامی در سازمان ملل متحد، برگزار شد. اعضا تحولات اخیر در جامو و کشمیر، نقض حقوق بشر و تنش های بشر دوستانه را بررسی کردند.
شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در پیامی ویژه گفت که دولت افراط گرایان RSS و حزب بهاراتیا جاناتا در هند استراتژی اتخاذ کرده اند که این حکام آن را "راه حل نهایی" می دانند. وی افزود: آنها با مهندسی سیستماتیک در حال تلاش تغییرات در گواهی اصالت تابعیت از طریق قوانین جدید در کشمیر هستند. آنها با صدور 1.6 میلیون گواهی اصالت تابعیت (از ماه مارس) قصد دارند مناطق اکثریت مسلمان نشین در کشمیر را  به منطقه هندو تغیر دهند.
با توجه به مواضع اصلی سازمان همکاری اسلامی، سایر اعضای سازمان در مورد نقض مداوم حقوق اساسی بشر توسط دولت هند در جامو و کشمیر گفتگو و بشدت ابراز نگرانی کردند.
اعضای گروه همکاری اسلامی از دبیرکل سازمان ملل ، شورای امنیت سازمان ملل و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستند که از نقض حقوق بشر در جامو و کشمیر اشغالی توسط دولت جلوگیری به عمل آید و دولت هند به اقدامات یک جانبه و غیرقانونی خود در جامو و کشمیر پایان دهد.

ارسال نظر

 
1