خبر فوری

 
 
نشست شاه محمود قریشی با نمایندگان مطبوعات سازمان ملل در نیویورک
کد خبر :1923827252

16:13 1400/06/30


برچسب ها : افغانستان, شاه محمود قریشی, طالبان افغانستان, مجمع عمومی سازمان ملل متحد, نیویورک, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان برای شرکت در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حاضر شد و اولین نشست خود را با نمایندگان مطبوعات سازمان ملل قرار داد.


 

نیویورک: به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان برای شرکت در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حاضر شد و اولین نشست خود را با نمایندگان مطبوعات سازمان ملل قرار داد و گفت: جهان قبل از به رسمیت شناختن دولت طالبان بایستی ببینید که وضعیت افغانستان چگونه تغییر می کند.

وی خطاب به رسانه ها گفت: من فکر نمی کنم که کسی برای به رسمیت شناختن طالبان عجله داشته باشد و طالبان باید این مسئله را در نظر داشته باشند همچنین اگر طالبان می خواهند به رسمیت شناخته شوند، بایستی بر عملکرد خود حساس تر و نظرات بین المللی را بپذیرند.

وی گفت: هدف پاکستان صلح و ثبات در افغانستان است و برای دستیابی به این هدف ما به افغان ها پیشنهاد می دهیم که مردم یک دولت فراگیر و مکمل تشکیل دهند.

وی ادامه داد: اظهارات اولیه  طالبان نشان می دهد که آنها مخالف این ایده نیستند، بایستی ببینیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

شاه محمود قریشی ابراز امیدواری کرد که طالبان به وعده خود عمل کنند و اجازه داده شود دختران و زنان به مدارس ، کالج ها و دانشگاه ها بروند.

وی از ایالات متحده آمریکا و سایر کشورها خواست تا ارز های مسدود شده توسط دولت سابق افغانستان را آزاد کنند زیرا این ارز سهم مردم افغانستان است که باید برای آنها هزینه شود.

شاه محمود قریشی بیان کرد: اولویت اصلی و فوری، جلوگیری از عمیق شدن افول اقتصادی کشور همسایه است که می تواند منجر به بحران انسانی شود.

وی افزود: از یک سو، شما برای جلوگیری از این بحران بودجه را آزاد می کنید و از سوی دیگر، آنها نمی توانند از بودجه که سهم آنان است، استفاده کنند.

وی گفت: مسدود کردن اموال و ارز یک کشور به بهبود وضعیت آن هیچ کمکی نمی کند، من از قدرت های جهانی می خواهم که در این سیاست تجدید نظر کرده و منابع مالی مسدود شده را آزاد کنند. وی همچنین ایت اقدام را باعث ایجاد اعتماد و تشویق در رفتار مثبت خواند.

لازم به ذکر است که ایالات متحده آمریکا 9.5 میلیارد دلار از بانک مرکزی افغانستان مسدود کرده و در همین حال وام دهندگان بین المللی نیز از ارائه بودجه خودداری می کنند.

گفتنی است شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان صبح سه شنبه در سفری پنج روزه وارد نیویورک شد.

در بیانیه وزارت خارجه آمده است، وزیر امور خارجه پاکستان در فرودگاه جان اف کندی مورد استقبال منیر اکرم نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد، اسد مجید سفیر پاکستان و مقامات ارشد سفارت پاکستان در ایالات متحده آمریکا قرار گرفت.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در قالب ویدئویی سخنرانی خواهد کرد.

شاه محمود قریشی در مدت اقامت خود در نیویورک دیدارهای دوجانبه ای با وزرای خارجه کشورهای مختلف شرکت کننده در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواهد داشت.

وی همچنین با رهبری سازمان ملل متحد دیدار و در مراسمی به میزبانی شورای روابط خارجی سازمان ملل متحد اظهارات ویژه ای خواهد داشت.

 

ارسال نظر

 
1