خبر فوری

 
 
نشست سه جانبه پاکستان، ترکیه و مالزی در حاشیه اجلاس OIC
کد خبر :191282657

18:20 1398/03/09


برچسب ها : OIC, پاکستان, ترکیه, سازمان همکاری اسلامی, مالزی, وزیر امور خارجه,

نشست سه جانبه کشور های پاکستان، ترکیه و مالزی در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اسلامی OIC به درخواست ترکیه و به منظور بررسی دستورکار برنامه اصلاحات و ارائه رویکرد فعالانه برای فعال تر شدن سازمان همکاری اسلامی برگزار شد.


مکه: به گزارش رازنیوز، نشست سه جانبه کشور های پاکستان، ترکیه و مالزی در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اسلامی OIC به درخواست ترکیه و به منظور بررسی دستورکار برنامه اصلاحات و ارائه رویکرد فعالانه برای فعال تر شدن سازمان همکاری اسلامی برگزار شد.
شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در میان این مذاکرات سه جانبه گفت: از نگرانی های اعضای منطقه آگاه هستیم، موضع پاکستان در این رابطه بسیار واضح و روشن است. سازمان همکاری اسلامی پس از سازمان ملل متحد بزرگترین سازمان است، می‌خواهیم این سازمان به یک سازمان اجرا کننده قوانین تغییر یابد. پاکستان حامی انجام اصلاحات حقیقی در او آی سی است و از دبیر کل نیز حمایت می‌کنیم. باید سیستم نظارتی سازمان فعال شود.
در این نشست، سه طرف بر جریان داشتن مشاورت توافق کردند.
پس از آن ملاقاتی میان شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان و میولود چاوش اوغلو همتای ترکیه ای وی انجام شد. دو طرف در این دیدار در رابطه با منافع مشترک، روابط دوجانبه و توسعه روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی تاکید و گفتگو کردند.
محمود قریشی در این میان بیان داشت، روابط دو کشور روابطی همه جانبه هستند و مناسبات دو طرف به صورت دولت با دولت و مردم با مردم هستند، ما در برهه حساس به طور آزادانه از یکدیگر حمایت کردیم. ترکیه پس از حمله پلوامه از موضع پاکستان حمایت کرد، دو کشور دارای دیدگاه و تفکر یکسانی هستند.

ارسال نظر

 
1