خبر فوری

 
نشست سفیر عربستان سعودی با اعضای شورای تجارت پاکستان و عربستان سعودی
کد خبر :952059172

16:29 1399/11/28


برچسب ها : اتاق بازرگانی, پاکستان, پاکستان و عربستان, پاکستان و عربستان سعودی, تجارت, رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان, عربستان, نمایندگان فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان,

نواف سعید المالکی سفیر عربستان سعودی نشستی با اعضای شواری تجارت پاکستان و عربستان سعودی و فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان در دفتر این فدراسیون در شهر کراچی برگزار کرد.


 

کراچی: به گزارش راز نیوز | نواف سعید المالکی سفیر عربستان سعودی در پاکستان با همراهی ناهر عبدالعزیز المغیل اسپانسر تجاری با ناصر حیات مگون رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان (FPCCI) در دفتر این فدراسیون در شهر کراچی دیدار کرد.

در این دیدار همچنین معاونان رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان (FPCCI) اطهر سلطان چاولا و حنیف لاکهانی، زکریا عثمان رئیس  سابق (FPCCI)، جنید اسماعیل ماکدا ، رئیس شورای بازرگانی پاکستان و عربستان سعودی و اعضای شورای تجارت حضور داشتند.

در این دیدار رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان (FPCCI) ابراز داشت: "عربستان سعودی شریک تجاری اصلی با پاکستان است اما هیچ توافقنامه تجاری بین دو کشور وجود ندارد. امروزه تجارت براساس تعرفه های MFN انجام می شود. پاکستان و عربستان سعودی روابط استراتژیک و اقتصادی استراتژیکی قوی با یکدیگر دارند و فراموش نکنید که عربستان سعودی از پاکستان در زمینه نفت، موسسات آموزشی و مسئله کشمیر حمایت می کند."

ناصر حیات مگون با استناد به آمار گفت که پاکستان فقط یک درصد سهم تجارت در عربستان سعودی را دارد در حالی که عربستان هفت درصد سهم تجارت در پاکستان را دارد. دلیل کم بودن تجارت بین دو کشور عدم بازاریابی و ناآگاهی عربستان سعودی در مورد کالاهای پاکستانی است. وی همچنین خواستار فعال شدن شورای تجارت مشترک بین دو کشور شد که برای آن توافقنامه ای بین اتاق های بازرگانی دو کشور در سال 2000 میلادی امضا شده بود که از آن زمان تاکنون فقط سه جلسه بین دو کشور برگزار شده است. ناصر حیات مگون همچنین خواستار تبادل هیئت ها ، برگزاری جلسات B2B و شرکت در نمایشگاه ها شد.

سفیر عربستان بر لزوم رفع موانع تجاری و ارتقاء تجارت مستقیم تأکید کرد. نواف سعید المالکی بیان کرد: "پاکستان و عربستان سعودی هر دو دارای منابع طبیعی گسترده ای هستند که می توانند برای تقویت روابط دوجانبه مورد استفاده قرار گیرند. در محصولاتی از قبیل برنج، منسوجات، غذاهای دریایی، کالاهای ورزشی و محصولات کشاورزی پاکستان این امکان را دارد که صادرات خود را به عربستان سعودی افزایش دهد و تجارت این کالاها را مستقیماً بین بازرگانان دو کشور افزایش دهد. ارتباطات بین بازگانان دو کشور  باید تقویت شوند.

ناهر عبدالعزیز المغیل اسپانسر تجاری عربستان سعودی همچنین بر لزوم تقویت تجارت و سرمایه گذاری دوجانبه تأکید کرد.

جنید اسماعیل ماکدا رئیس شورای تجارت پاکستان و عربستان سعودی نیز با تأکید بر ظرفیت های تجاری دو جانبه، توجهات را به تعامل بازرگانان دو کشور برای افزایش تجارت دوجانبه جلب کرد. وی همچنین خواستار فعال شدن شورای تجارت مشترک و مبادله هیئت ها شد.

اطهر سلطان چاوله معاون رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی پاکستان در مورد برگزاری نمایشگاه ها در عربستان سعودی و فعالیت های عمومی در مورد پاکستان به عنوان یک کشور صلح آمیز به بحث و گفتگو پرداخت. وی همچنین برای تسهیل تجارت پیشنهاد ایجاد شعبه ای از بانک اکسیم عربستان (EXIM Bank) در پاکستان را داد.

همچنین حنیف لاکهانی معاون رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان (FPCCI) خواستار افزایش تجارت دو جانبه در بخش نساجی شد.

در این نشست، اعضای شورای تجارت پاکستان و عربستان سعودی همچنین موارد مربوط به ممنوعیت صادرات میگو به پاکستان توسط عربستان سعودی را برجسته کرده و به گفتگو پرداختند. این اعضا از عربستان سعودی خواستند سهمیه واردات برنج باسماتی از پاکستان را افزایش دهد زیرا عربستان سعودی در حال حاضر 10 درصد از کل واردات برنج خود را از پاکستان و 90 درصد از این واردات را از هند و تایلند دارد.

شرکت کنندگان در جلسه درخواست کردند که به توصیه فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان (FPCCI) در کوتاهترین زمان ممکن ویزاهای ورود چندگانه را برای تاجران حقیقی صادر کنند.

اعضای شورای تجارت پاکستان و عربستان سعودی پیشنهاد دادند که جشنواره بریانی به طور منظم در عربستان سعودی برگزار شود و کارگران پاکستانی در عربستان سعودی با شرایط و ضوابط کووید19 استخدام شوند.

ارسال نظر

 
1