خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نشستی به میزبانی سفارتخانه افغانستان و امیر خان متقی وزیر خارجه دولت موقت افغانستان در هتل محلی اسلام آباد ترتیب داده شد.

براساس گزارش در این نشست که در فضایی دوستانه و صمیمی برگزار شد، در مورد مولفه هایی چون سیاست، اقتصاد، تجارت، حمل و نقل و اعتماد متقابل، تبادل نظر انجام گرفت.

در این نشست سیاسی رهبرانی چون فضل الرحمن رهبر جنبش دموکراتیک پاکستان و رئیس حزب جمعیت علمای اسلام (ف)، سراج الحق رئیس حزب جماعت اسلامی، محمود خان اچکزئی رئیس حزب ملی مردمی ANP، ایمل ولی خان رئیس ایالت خیبر پختون خوا حزب ملی مردمی، محمد احمد لدهیانوی سرکرده گروه تروریستی سپاه صحابه و اهل سنت و الجماعت و دیگر افراد حضور داشتند.

ایمل ولی خان از مقامات دولت موقت افغانستان خواست تا با تکمیل روند سیاسی و دموکراتیک در افغانستان، به مردم قدرت انتخاب نمایندگان داده شود. همان طور که دختران رهبران مذهبی در سراسر جهان تحصیل می کنند، باید به دختران افغان نیز این اجازه داده شود. دولت های قبلی افغانستان برای دانشجویان پشتو بورسیه تحصیلی می دانند که این روند باید ازسر گرفته شود.

وی افزود: علاوه بر آن، باید برای تکمیل تحصیلات ناقص پسران و دختران ایالات خیبر و بلوچستان که در افغانستان تحصیل می کنند و تحصیل آنها از 15 اوت 2019 میلادی قطع شده است، اقدام شود. وی همچنین خاطر نشان ساخت که شواهدی مبنی بر استفاده از خاک افغانستان در حوادث تروریستی علیه پاکستان پدیدار هستند و از طرفی تماس هایی جهت اخاذی از مردم خیبر پختون خوا و بلوچستان از افغانستان دریافت می شوند، باید پناهگاه های امن تروریست ها درا فغانستان از بین بروند.

 

 

ارسال نظر

 
1