خبر فوری

 
 
نشست دوجانبه وزیر نفت پاکستان و مدیر منطقه ای آژانس تجارت و توسعه آمریکا در واشنگتن
کد خبر :716328154

17:02 1402/02/19


برچسب ها : آژانس تجارت و توسعه ایالات متحده آمریکا, پاکستان و آمریکا, دیدار, روابط دوجانبه, سفیر پاکستان در آمریکا, گفتگو, مسعود خان, مصدق ملک, همکاری دوجانبه, واشنگتن, وزیر نفت پاکستان,

مصدق ملک وزیر نفت پاکستان در راس هیئتی طی سفر به واشنگتن با ویریندا فیک مدیر منطقه ای هند و اقیانوس آرام در آژانس تجارت و توسعه ایالات متحده آمریکا (USTDA) دیدار و گفتگو کرد.


 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز | مصدق ملک وزیر نفت پاکستان در راس هیئتی طی سفر به واشنگتن با ویریندا فیک مدیر منطقه ای هند و اقیانوس آرام در آژانس تجارت و توسعه ایالات متحده آمریکا (USTDA) دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله مسائل مربوط به تضمین امنیت انرژی، تغییرات آب و هوایی و تأثیرات اجتماعی و اقتصادی آن بر پاکستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین هر دو طرف بر ایجاد یک نقشه راه برای همکاری در زمینه انرژی های سازگار با محیط زیست و تجدید پذیر در بخش های دولتی و خصوصی توافق کردند و مقامات آمریکایی علاقه خود را در خصوص ارتقای پروژه های آمونیاک و هیدروژن سبز همچنین انرژی های تجدید پذیر در پاکستان ابراز نمودند.

در پایان این نشست مصدق ملک خواستار سفر سرمایه گذاران آمریکایی به پاکستان جهت بررسی امکانات در بخش انرژی و آغاز پروژه های مشترک شد و بیان کرد: پاکستان به همراه ایالات متحده آمریکا نقش خود را در ترویج انرژی پاک و سازگار با محیط زیست در کشورهای در حال توسعه ایفا خواهد کرد.

همچنین مسعود خان سفیر پاکستان در ایالات متحده آمریکا مصدق ملک وزیر نفت پاکستان را در این نشست همراهی کرد.

ارسال نظر

 
1