خبر فوری

 
 
نشست دفاعی و امنیتی سازمان همکاری شانگهای در پاکستان
کد خبر :528826629

14:51 1398/12/02


برچسب ها : ارتش پاکستان, پاکستان و سازمان همکاری شانگهای,

نهمین نشست کار گروه متخصصان دفاعی و امنیتی سازمان همکاری شانگهای طی دو روز گذشته ( 30 بهمن و 1 اسفند) در پاکستان برگزار شد.


راولپندی: به گزارش راز نیوز| نهمین نشست کار گروه متخصصان دفاعی و امنیتی سازمان همکاری شانگهای طی دو روز گذشته ( 30 بهمن و 1 اسفند) در پاکستان برگزار شد.

براساس گزارش روابط عمومی ارتش پاکستان: این نخستین نشست سازمان همکاری شانگهای تحت عنوان " برنامه همکاری دفاعی و امنیتی 2020" بود که به طور ویژه بر همکاری های دفاعی و امنیتی بین کشور های عضو از طریق افزایش ظرفیت و آمادگی پرسنل نظامی متمرکز شده است. مکانیسم همکاری دفاعی و امنیتی سازمان از 2001 تاسیس شده است، که پشتیبانی عظیم از بخش های مختلف دفاعی و امنیتی از جمله همکاری ضد تروریسم، مبادلات فعال و تمرینات مشترک، را ارائه می دهد. در این نشست، به همراه هند، دیگر کشورهای عضو شرکت کردند و کشور بلاروس به عنوان کشور ناظر شرکت کرده بود. در این نشست علاوه بر نمایندگان کشور میزبان (پاکستان)، اعضای کشورهای چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان و هند شرکت کردند. گفتنی است دو کشور هند و پاکستان با وجود تنش های شدید موجود میان دو طرف، سال گذشته به طور مشترک در رزمایش روسیه شرکت کرده بودند.

آی اس پی آر، ضمن بیان تحلیل و بررسی همکاری کشورهای عضو از جهت های گوناگون، خاطر نشان کرد که در خصوص مسائل امنیت منطقه ای نیز گفتگو صورت گرفت. اعضا همچنین به ابراز نظر در خصوص آموزش نظامی مشترک و رزمایش های نظامی پرداختند.

ارسال نظر

 
1