خبر فوری

 
 
نشست خبری | شاه محمود قریشی: پاکستان به وعدهای خود در خصوص مذاکرات افغانستان عمل کرد
کد خبر :764429337

09:43 1397/11/07


برچسب ها : پاکستان, پنجاب, شاه محمود قریشی, مذاکرات صلح, ملتان,

شاه محمود قریشی: پاکستان توانست طالبان و آمریکا را به میز مذاکره بکشاند. پاکستان به وعده خود در خصوص مذاکرات افغانستان جامعه عمل پوشاند.


به گزارش «راز نیوز» شاه محمود قریشی طی گفتگوی با خبرنگاران در شهر ملتان گفت: سفر عمران خان در دوحه ایدئال بود، و در قطر مراسم استقبال عمران خان نیز بی‌نظیر بود.

وی افزود: ما خواهان حل مسائل افغانستان هستیم، ما تصمیم به پیشرفت گرفته بودیم، پاکستان به وعده خود  در خصوص مذاکرات افغانستان جامعه عمل پوشاند، پاکستان توانست مذاکرات بین طالبان و افغانستان را برگزار کند، با کمک پاکستان مذاکرات امنی بین طالبان و آمریکا صورت گرفت. در ادامه افزود: پاکستان تلاش‌های خود را با نیتی پاک انجام می‌دهد، پیشرفت در صلح ادامه یابد و امنیت در افغانستان برای پاکستان بسیار حائز اهمیت است. شاه محمد قریشی گفت: ما 1 میلیون دلار در افغانستان سرمایه گزاری کردیم، به ملت افغانستان به‌زودی بیمارستانی هدیه خواهیم داد، ملت افغان خود باید برای آینده کشورش تصمیم‌گیری کند. وی افزود: پاکستان و افغانستان ازنظر مرزی به هم متصل‌اند حتی قلب‌های هردو کشور با یکدیگر گره‌خورده است، این عظمت ملت است، هر بازدید یا سفر برای پول نیست.

شاه محمود قریشی در ادامه گفتگو با خبرنگاران گفت: موضع پاکستان در جهان شناخته شد، به‌زودی خبرهای خوبی خواهید شنید، ما یک ملت هستیم نه گدا، روابط نباید صرف پول باشد، ما در حال حاضر به‌جز پول امنیت در منطقه را می‌خواهیم.

وی در رابطه با روابط پاکستان و آمریکا اظهار داشت: روابط خود را با آمریکا از نو آغاز خواهیم کرد. یکی از سناتورهای آمریکا بنام لندسی گراهم چندی پیش به پاکستان سفر کرد و در مورد روابط به هرچه بهتر بین دو کشور بحث و گفتگو صورت گرفت.

شاه محمود در رابطه با برنامه‌های آینده خود گفت: من ماه بعدی به انگلستان سفر خواهم کرد و با مقامات انگلستان دیدار خواهم کرد. ما همیشه و همه‌جا برای آزادی کشمیر سخن خواهم گفت.

ارسال نظر

 
1