خبر فوری

 
 
نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی برای مبارزه با اسلام هراسی
کد خبر :258128577

15:59 1397/12/26


برچسب ها : اروپا, اسلام هراسی, پاکستان, نیوزیلند,

وزیر امور خارجه پاکستان شاه محمود قریشی درحین انجام کنفرانس خبری در پایتخت این کشور اسلام آباد، از فراخوانی نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی OIC برای مبارزه با اسلام هراسی در 2 فروردین ماه سال 98 خبر داد.


 

 

به گزارش راز نیوز، وزیر امور خارجه پاکستان شاه محمود قریشی درحین انجام کنفرانس خبری در پایتخت این کشور اسلام آباد، از فراخوانی نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی OIC برای مبارزه با اسلام هراسی در 2 فروردین ماه سال 98 خبر داد. درحالی که نیوزیلند از کشورهای امن جهانی به شمار می آید، متاسفانه شاهد حمله به دو مسجد با فاصله ای کمتر از 5 کیلومتر بودیم که باعث شهادت 50 تن از مسلمانان شد. علاوه بر دستگیری فرد مهاجم استرالیایی، 3 تن دیگر نیز دستگیر شدند.
 
وی از قربانی شدن 10 تن از شهروندان پاکستانی درپی این حمله ، وضعیت بحرانی یکی از زخمی ها و حضور سفیر و معاون کمیساریای عالی در شهر کرایست چرچ برای رسیدگی به وضعیت قربانیان خبر داد و افزود : درپی تماس با خانواده های قربانیان حادثه در پاکستان، توانستیم اجساد را شناسایی کنیم. اجساد افراد جان باخته را روز دوشنبه تحویل خانواده هایشان خواهیم داد.
 
محمود قریشی از تماس با رئیس جمهور ترکیه و اتخاذ تصمیمی مشترک برای فراخواندن نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در استانبول گفت و اظهار داشت که هدف از این نشست، اتحاد بین اقوام مسلمان درپی این حادثه است. در رابطه با همکاری کشورهای اسلامی برای مبارزه با اسلام هراسی گفتگو خواهیم کرد، و من شخصا در این اجلاس حضور خواهم یافت.
در ادامه سخنرانی خود، محمود قریشی از افزایش اسلام هراسی در اروپا گفت و خاطر نشان کرد که تاکنون چنین حادثه ای در نیوزیلند انجام نشده بود. این حادثه را به‌عنوان حمله تروریستی قبوg کرده اند و پس از بازجویی، هدف اصلی مهاجم روشن خواهد شد.
 
عمران خان و اهدای جایزه ملی 
 
نخست وزیر پاکستان عمران خان درپی شجاعت شهروند پاکستانی برای مبارزه با شخص مهاجم به یکی از مساجد نیوزیلند، تصمیم به اهدای جایزه ملی را دارد.
 
 
 
 
عمران خان درپی اعلام تصمیم در زمینه اهدای جایزه ملی به شهید نعیم راشد، وی را از افتخارات ملی کشور پاکستان شمرد و افزود : نعیم راشد که با به تن داشتن لباس سفید، تلاش برای مبارزه با شخص مهاجم را انجام داد، ما از شجاعت و تلاش اور قدردانی می کنیم.
 
 
 

ارسال نظر

 
1