خبر فوری

 
 
نشست استراتژیکی سه جانبه معاونین وزرای امور خارجه چین، پاکستان و افغانستان
کد خبر :1264301653

21:56 1399/04/17


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, پاکستان و افغانستان و چین, پاکستان و چین,

خانم عایشه فاروقی سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای از برگزاری سومین نشست مشترک استراتژیک معاونین وزرای امور خارجه چین_پاکستان و افغانستان از طریق ویدیو کنفرانس و توافق سه جانب در زمینه گسترش و تقویت همکاری ها درمورد مبارزه با کووید19، روند صلح افغانستان و افزایش همکاری های سه جانبه خبر داد .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خانم عایشه فاروقی سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای از برگزاری سومین نشست مشترک استراتژیک معاونین وزرای امور خارجه چین_پاکستان و افغانستان از طریق ویدیو کنفرانس و توافق سه جانب در زمینه گسترش و تقویت همکاری ها درمورد مبارزه با کووید19، روند صلح افغانستان و افزایش همکاری های سه جانبه خبر داد و گفت: این نشست که با شرکت لوژائو هوئی معاون وزیر امور خارجه چین، میروس نبی معاون وزیر امور خارجه افغانستان و سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان برگزار شد، سه طرف مجددا تعهد خود در مورد همکاری های سه جانبه چین، پاکستان و افغانستان و تقویت اعتماد و همکاری متقابل براساس سازوکار سه جانبه را ابراز داشته و در زمینه تسریع در اجرای نتایج مذاکرات دور سوم نشست سه جانبه توافق کردند. چین و پاکستان آزادی زندانیان به منظور هموار سازی مسیر مذاکرات بین افغان ها از سوی طرفین را مورد ستایش قرار داده و خواستار کاهش خشونت و آتش بس برپایه بشر دوستی شدند. طرفین همچنین عزم خود برای ادامه دادن به همکاری ها در زمینه برپایی امنیت و صلح تحت رهبری دولت و ملت افغانستان، روند صلح و آغاز هرچه سریعتر گفتگوی بین طرف های افغان را ابراز داشتند.

گفتنی است افغانستان و پاکستان توافق کردند تا برای بهبود مستمر روابط دوجانبه، تقویت بیشتر گفتگوها و اجرای موثر برنامه اقدام پاکستان_افغانستان موسوم به APAPPS برای صلح و وحدت تلاش کنند، همچنین کشور چین نیز ابراز داشت که این کشور نقش کلیدی خود در بهبود روابط میان پاکستان و افغانستان را ادامه خواهد داد. سه طرف همچنین در زمینه بازگشت پناهندگان افغان به عنوان بخشی از روند صلح افغانستان توافق کرده و بر نقش جامعه جهانی در تعیین زمان و نقشه راه برای بازگشت پناهندگان افغان تاکید کردند. سه طرف ضمن تاکید بر خروج منظم و مسئولیت پذیر و مشروط نیروهای خارجی از خاک افغانستان، برای تقویت همکاری های ضد تروریسم، مقابله با "نهضت اسلامی ترکستان شرقی" و سایر نیروها و شبکه های تروریستی توافق کردند.

ارسال نظر

 
1