خبر فوری

 
نخستین مذاکرات دو به علاوه دو هند و روسیه درحال برگزاری در دهلی نو
کد خبر :595742343

17:09 1400/09/15


برچسب ها : راجنات سینگ, سرگئی شویگو, سرگئی لاوروف, سوبرامانیام جایشانکار, مذاکرات, نشست, هند و روسیه, وزیر امور خارجه روسیه, وزیر امور خارجه هند, وزیر دفاع روسیه, وزیر دفاع هند,

نخستین مذاکرات دو به علاوه دو هند و روسیه با حضور وزرای خارجه و دفاع دو کشور در حال برگزاری در دهلی نو است.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| نخستین مذاکرات دو به علاوه دو هند و روسیه با حضور وزرای خارجه و دفاع دو کشور در حال برگزاری در دهلی نو است.

راجنات سینگ وزیر دفاع هند در آغاز این نشست با بیان اینکه امروز یک روز تاریخی برای روابط دوجانبه است، افزود: روند روابط دفاعی هند و روسیه طی سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است.

سابرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند، اظهار داشت: روابط هند و روسیه همیشه در آزمون های خود موفق بوده اند، هرچند که شرایط جهان به طور قابل توجهی تغییر کرده است. این مذاکرات بستر مناسبی برای گفتگو در مورد مسائل سیاسی و نظامی است.

شایان ذکر است در این نشست دو به علاوه دو هند-روسیه، موضوعاتی از قبیل تروریسم، وضعیت افغانستان، امنیت دریایی، آسه آن و دیگر امور مورد علاقه مشترک از محورهای رایزنی خواهند بود.

وزیر امور خارجه هند پیش از آغاز این مذاکرات، نشستی با سرگئی لاوروف همتای روسی خود، داشت. جایشانکار افزود: این چهارمین دیدار وی با همتای روسی اش در سال جاری است که نشان دهنده مشارکت کلیدی ویژه و ممتاز بین هند و رسیه می باشد.

از طرفی راجنات سینگ وزیر دفاع هند نیز نشستی با سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه داشت. راجنات سینگ افزود: روابط هند و روسیه مبتنی بر نظام چند ملیتی، صلح جهانی، رفاه، درک متقابل و اعتماد هستند.

ارسال نظر

 
1