خبر فوری

 
نخست وزیر پاکستان وضعیت ایالتی موقت را برای گلگیت-بلتستان اعلام کرد
کد خبر :1135823417

14:43 1399/08/11


برچسب ها : ایالت, پاکستان, عمران خان, گلگیت بلتستان, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان پیش از شرکت در مراسم هفتاد و سومین سالروز ملی گلگیلت-بلتستان، از ارائه وضعیت ایالتی موقت به منطقه گلگیت-بلتستان خبر داد.


اسلام آّباد: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان پیش از شرکت در مراسم هفتاد و سومین سالروز ملی گلگیلت-بلتستان، با حضور در مزار شهدا، ضمن قرائت فاتحه، با قرار دادن دسته گل بر مزار شهدا ادای احترام کرد. وی طی گفتگوی خود پیش از مراسم، گفت: زمانیکه بزرگراه کراکروم درحال ساخت بود، من در سن 15 سالگی برای بازی کریکت به اینجا آمده بودم، زیبایی اینجا از آن موقع مرا تحت تاثیر خود قرار داد؛ وی افزود: پیشاهنگان و مردم گلگیت-بلتستان منطقه را پس از جان فشانی های فراوان آزاد کردند که من به آنها تبریک می گویم. وی در این بین ضمن اعلام ارائه وضعیت ایالتی موقت به این منطقه، خاطر نشان کرد که این خواسته دیرینه مردم این منطقه بود که ما امروز آن را برآورده کردیم و این تصمیم براساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل صورت گرفته است.

عمران خان اظهار داشت تا زمانیکه نخست وزیر هستم، هرسال برای شرکت در مراسم ملی منطقه، به گلگیت–بلتستان خواهم آمد.

فواد چودری وزیر علم و فناوری فدرال پاکستان در پیام توییتری ضمن عرض تبریک به مردم منطقه گلگیت-بلتستان در خصوص ایالت شدن آن، ابراز داشت که از این پس شما تمامی حقوق اساسی را خواهید داشت، حقوقی که مردم سایر ایالت های پاکستان دارند. وی افزود: عمران خان به یکی دیگر از وعده های خود عمل کرد.

ارسال نظر

 
1