خبر فوری

 
نخست وزیر پاکستان: مصمم به گسترش روابط دوجانبه با دانمارک در زمینه تجارت و انرژی تجدید پذیر هستیم
کد خبر :846379505

09:56 1400/07/10


برچسب ها : پاکستان و دانمارک, روند صلح افغانستان, شاه محمود قریشی, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه دانمارک, یپه کوفود,

نخست وزیر پاکستان در گفتگو با وزیر امور خارجه دانمارک بر عزم اسلام آباد برای تقویت روابط و گسترش همکاری های دوجانبه میان پاکستان و دانمارک در زمینه تجارت و به ویژه انرژی تجدید پذیر تاکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان در گفتگو با وزیر امور خارجه دانمارک بر عزم اسلام آباد برای تقویت روابط و گسترش همکاری های دوجانبه میان پاکستان و دانمارک در زمینه تجارت و به ویژه انرژی تجدید پذیر تاکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جپ کوفود وزیر امور خارجه دانمارک که با هدف دیدار با مقامات اسلام آباد روز گذشته در صدر هیئت عالی رتبه وارد اسلام آباد شده است، با حضور در دفتر نخست وزیر پاکستان با عمران خان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه دوستانه و تقویت همکاری ها میان دو کشور در بخش های مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار با اشاره به گفتگوی اخیر تلفنی با همتای دانمارکی خود ابراز داشت: در این گفتگو رایزنی های خوبی در خصوص وضعیت افغانستان و همچنین مناسبات دوجانبه صورت گرفت.

عمران خان با تاکید بر اهمیت برپایی امنیت در افغانستان برای ثبات منطقه و به ویژه پاکستان خاطرنشان کرد: جامعه جهانی باید به منظور مقابله با نابودی اقتصاد در افغانستان و وقوع فاجعه انسانی در این کشور برای برپایی امنیت و ثبات پایدار در این کشور روابط دوستانه و موثر خود با افغانستان را گسترش دهد.

وی تصریح کرد: ساختار سیاسی جامع مولفه اصلی و مهم در برپایی ثبات در افغانستان است. اقدامات مثبت و سازنده جامعه جهانی در افغانستان می تواند به جلوگیری از بی ثباتی و افزایش موج مهاجرت کمک نماید.

نخست وزیر پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود با ابراز اطمینان نسبت به سطح روابط دوجانبه میان پاکستان و دانمارک گفت: پاکستان علاوه بر گسترش همکاری های خود با دانمارک در زمینه های تجاری، سرمایه گذاری و انرژی تجدید پذیر خواهان افزایش روابط میان ملت های دو کشور است.

مقامات دو کشور در ادامه این دیدار به صورت مفصل در خصوص چالش جهانی تغییرات اقلیمی و لزوم همکاری های مشترک کشورهای جهان برای کاهش تاثیرات منفی این پدیده بحث و گفتگو نمودند.

جپ کوفود وزیر امور خارجه دانمارک نیز از اقدام نخست وزیر پاکستان برای راه اندازی طرح کاشت 10 میلیارد درخت و دیگر اقدامات پاکستان برای حفظ محیط زیست تمجید نمود.

نخست وزیر همچنین بر اهمیت فعالسازی منابع مالی بین المللی برای اقدامات مربوط به تغییرات آب و هوایی در کشورهای در حال توسعه تاکید کرد.

جپ کوفود همچنین به نمایندگی از دولت دانمارک از همکاری اسلام آباد برای خروج امن شهروندان دانمارکی از افغانستان تقدیر و تشکر نمود.

ارسال نظر

 
1