خبر فوری

 
نخست وزیر پاکستان: فشار قدرت های غربی علیه پاکستان برای کاهش روابط با چین بی انصافی است
کد خبر :528959696

17:20 1400/04/09


برچسب ها : آمریکا, پاکستان و چین, چین, روابط دو جانبه, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان طی مصاحبه با شبکه تلویزیونی چین، با بیان اینکه هیچ چیزی روابط میان پاکستان و چین را نمی تواند تغییر دهد، افزود: فشار کشورهای غربی از جمله آمریکا بر پاکستان برای کاهش روابط با چین بی انصافی است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان طی مصاحبه با شبکه تلویزیونی چین، با بیان اینکه هیچ چیزی روابط میان پاکستان و چین را نمی تواند تغییر دهد، افزود: فشار کشورهای غربی از جمله آمریکا بر پاکستان برای کاهش روابط با چین بی انصافی است.

نخست وزیر پاکستان در ادامه این گفتگوی خود ضمن صحبت به صورت مفصل در مورد روابط عمیق دوجانبه میان پاکستان و چین، اظهار داشت که روابط دوستانه دو کشور 70 سال قدمت دارند و هیچ چیزی نمی تواند این روابط قدیمی را تغییر دهد. هرچه که می خواهد رخ دهد، هرچقدر هم که بر ما فشار وارد کنند، اما نمی توان روابط میان پاکستان و چین را تغییر داد.

وی افزود: یک جنگ عجیب و فوق العاده برای قدرت در منطقه در جریان است که همه می دانند؛ آمریکا یک اتحادی به نام "کواد/چهارگانه" شامل کشورهای آمریکا، هند و دو کشور دیگر را در منطقه تشکیل داده، بنابراین از این دیدگاه، پاکستان معتقد است که انتظار آمریکا و دیگر قدرت های غربی غیرمنصفانه است که کشورهایی چون پاکستان باید از جناحی طرفداری کنند، ما چرا از کسی طرفداری کنیم؟ ما خواهان داشتن روابط خوب با تمامی کشورها هستیم.

عمران خان در ادامه با مطرح کردن این مولفه که روابط میان دو کشور پاکستان و چین تنها محدود به دولت ها نیست و این روابط مردمی نیز هستند، اظهار داشت: پاکستان هرگاه در سطح سیاسی یا بین المللی با مشکلات مواجه شد یا با تنش هایی با کشور همسایه روبرو شد، چین همواره در کنار پاکستان بود. در لحظات شادی و خوب همه در کنار شما هستند اما افرادی به یاد می مانند که در برهه های دشوار، سخت و مشکل در کنار شما باشند.

ارسال نظر

 
1