خبر فوری

 
 
نخست وزیر پاکستان: عربستان سعودی با ارائه کمک های بلاعوض، وام ها و سرمایه گذاری ها همواره نقش مهمی در حل مشکلات مالی پاکستان داشته است
کد خبر :2089371835

12:01 1401/07/29


برچسب ها : اجلاس, اسلام آباد, پاکستان و عربستان سعودی, پروژه های برق آبی, ریاض, شهباز شریف, صندوق توسعه ملی عربستان سعودی, نخست وزیر پاکستان, نشست, هیئت عربستانی,

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اجلاس بررسی پروژه های معلق صندوق توسعه عربستان سعودی در حضور هیئتی از این صندوق، گفت: عربستان سعودی با ارائه کمک های بلاعوض، وام ها و سرمایه گذاری ها همواره نقش مهمی در حل مشکلات مالی پاکستان داشته است...


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اجلاس بررسی پروژه های معلق صندوق توسعه عربستان سعودی در حضور هیئتی از این صندوق با بیان اینکه عربستان سعودی با ارائه کمک های بلاعوض، وام ها و سرمایه گذاری ها همواره نقش مهمی در حل مشکلات مالی پاکستان داشته است، گفت: پروژه های در حال انجام زیر نظر صندوق توسعه عربستان سعودی در گذشته به طور غیرضروری به تعویق افتاده اند که ضررهای زیادی را برای ما به همراه داشته است.

وی افزود: عربستان سعودی علاوه بر جبهه امور خارجه در هر زمینه ای با پاکستان همکاری داشته است و پاکستان همواره تحت حمایت و کمک بی قید و شرط رهبری عربستان سعودی قرار داشته است.

نخست وزیر با اشاره به کمک های اخیر عربستان سعودی در خصوص سیل، اظهار داشت که عربستان سعودی در زمان سیل هرگونه کمک و امدادرسانی را انجام داد و به همین منظور به طور ویژه قدردان پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی هستیم. خشنودی و امنیت عربستان سعودی را خشنودی و امنیت پاکستان می دانیم و ما به هرگونه حمایت از عربستان سعودی ادامه خواهیم داد.

در این بین گفته شد که به دستور نخست وزیر تمامی موانع موجود در مسیر این پروژه ها طی 48 ساعت برطرف شدند و تمامی مقامات ذیربط فعالیت های خود را در این زمینه به طور کامل انجام داده اند.

ناگفته نماند نخست وزیر پیش از این در 17 اوت 2022-25 مهر میلادی در دیدار با هیئت صندوق توسعه عربستان سعودی ضمن بررسی جدی تاخیر در پروژه های زیر نظر این صندوق در پاکستان، به تمامی مقامات ذیربط دستور داده بود تا ضمن انجام هرگونه اقدامات لازمه، تا زمان حضور هیئت در پاکستان یک گزارش با جزئیات را ارائه دهند.

در این بین ضمن ارائه گزارشی از پیشرفت صورت گرفته جدید در پروژه ها، بیان شد که، تمامی اقدامات لازم در خصوص پروژه سد مهمند، پروژه جگران، پروژه نیروگاه آبی شونتر و پروژه آب جریان گرانشی مانسهره انجام شده و به زودی توافقات در این زمینه امضاء خواهد شد. همچنین اطلاع رسانی شد که تمامی مشکلات مربوط به نیروگاه آبی نیلم جهلم و پروژه برق آبی گولن گول برطرف شده است.

در ادامه گزارش گفته شد که pc1 برای احداث یک بخشی از جاده دره نیلم و دو تونل در جامو و کشمیر آزاد (پاکستان) آماده شده است، همچنین تمامی مسائل مربوط به احداث زیر ساخت ها در منطقه مالاکند و تامین تجهیزات و وسایل لازم برای بیمارستان حیاسری برطرف شده است. تمامی امور بین صندوق توسعه عربستان سعودی و دیگر نهاد های پاکستانی مرتبط برای بازسازی مناطق زلزله زده در کشمیر آزاد و ایبت آباد انجام شده است و پیشرفت در ساخت بیمارستان شاه سلمان در اسلام آباد با سرعت بالا ادامه دارد.

گفتنی است نخست وزیر پاکستان در این بین هیئت صندوق توسعه عربستان سعودی را برای سرمایه گذاری در بخش انرژی خورشیدی در پاکستان، تامین مالی برای سد باشا تشویق کرد که هیئت اشتیاق خود را در این امر اظهار داشت.

ارسال نظر

 
1