خبر فوری

 
 
نخست وزیر پاکستان در ریاض: روابط پاکستان و عربستان سعودی ابدی هستند
کد خبر :1413919880

18:44 1400/08/03


برچسب ها : اقتصاد, انجمن سرمایه گذاری پاکستان-عربستان سعودی, پاکستان و عربستان سعودی, تجارت, روابط اقتصادی, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سخنرانی در انجمن سرمایه گذاری پاکستان-عربستان سعودی، ضمن برجسته سازی روابط میان دو کشور، آن را ابدی و غیر قابل افول عنوان کرد و با بیان اینکه عربستان سعودی در هر زمان دشواری و مشکل به کمک پاکستان شتافته است، افزود: پاکستان مصمم برای حفاظت از تمامیت ارضی عربستان سعودی درپی هرگونه خطر و تهدیدی است.


ریاض: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سخنرانی در انجمن سرمایه گذاری پاکستان-عربستان سعودی، ضمن برجسته سازی روابط میان دو کشور، آن را ابدی و غیر قابل افول عنوان کرد و با بیان اینکه عربستان سعودی در هر زمان دشواری و مشکل به کمک پاکستان شتافته است، افزود: پاکستان مصمم برای حفاظت از تمامیت ارضی عربستان سعودی درپی هرگونه خطر و تهدیدی است.

نخست وزیر پاکستان ضمن قدردانی از عملکرد مهندس خالد بن عبدالعزیز الفلیع بابت تشکیل انجمن سرمایه گذاران در مدت کم، اظهار داشت که هر نوع دولتی در پاکستان روی کار آید، روابط ویژه با عربستان سعودی برقرار هستند، عربستان سعودی سرزمین حرمین شریفین است و علت روابط مستحکم میان دو کشور روابط مردمی است.

وی افزود: پاکستان همیشه دوست های مخلصی که در شرایط دشوار کمک می کنند را از یاد نمی برد. اگر تهدیدی برای امنیت، حاکمیت و تمامیت ارضی عربستان سعودی وجود داشته باشد، پاکستان همیشه در کنار عربستان خواهد بود. تحت رهبری محمد بن سلمان ولیعهد عربستان اشتیاق ایجاد تغییرات مثبت بیشتری در کشورش وجود دارد، اقتصاد پاکستان در دهه 1960 میلادی از اقتصادهای درحال توسعه و رشد بود، نهاد های آن مستحکم بودند، شرکت هواپیمایی بین المللی پاکستان از شرکت های پنجم یا ششم جهانی شمرده می شد، آن زمان پاکستان در مسیر درستی قرار داشت، متاسفانه ما از این مسیر خارج شدیم، اما ما مجددا در حال حاضر درحال برداشتن گام در این مسیر هستیم، درحال ارائه تسهیلات به صنایع هستیم.

نخست وزیر پاکستان گفت: اکثریت جمیعت 220 میلیونی پاکستان زیر 30 سال سن دارند که یک پتانسیل برجسته است که نقش مهمی در توسعه ایفا می کند، از طرفی قدرت نسل جوان و جایگاه جغرافیایی پاکستان به اهمیت آن می افزاید. پاکستان یک دروازه ای برای بازارهای آسیایی و پشت آن است و پاکستان تحت مشارکت جغرافیایی خود فرصت هایی را برای تجارت بین منطقه ای براساس خطوط منطقه ای مدرن ارائه می دهد. در همسایگی پاکستان دو عدد از بازار های خوب جهانی وجود دارند، روابط پاکستان با چین عالی هستند، اگر تنش با هند بر سر مسئله کشمیر مسالمت آمیز حل شود می توان از آن فرصت ها نیز نهایت استفاده را برد. سرمایه گذاری خارجی در همه بخش ها در پاکستان با بازگشت سرمایه و بدون محدودیت امکان پذیر است.

وی خاطر نشان کرد که دسترسی به کشورهای آسیای میانه از طریق افغانستان امکان پذیر است، فرصت های بیشماری برای سرمایه گذاران خارجی در پاکستان وجود دارد، پاکستان کشوری پر جاذبه برای سرمایه گذاری عربستان است، می خواهم به جامعه تجاری عربستان سعودی بگویم که اوضاع همچنان تغییر می کنند، پاکستان به دلیل موقعیت مکانی خود فرصت هایی برای همه دارد، برادران عربستانی بهترین فرصت های سرمایه گذاری را در شهر راوی دارند، علاوه بر منطقه تجاری مرکزی، فرصت های سرمایه گذاری در لاهور نیز وجود دارد. علاوه بر این سرمایه گذاران می توانند از فرصت ها برای سرمایه گذاری در "ایکوا پاور " و 300 هزار هکتار زمین در امتداد رود سند برای اهداف کشاورزی استفاده کنند. وی از سرمایه گذاران عربستانی برای سرمایه گذاری در پاکستان دعوت کرد.

عمران خان ضمن تاکید بر استفاده از بخش خصوصی برای تقویت بیشتر روابط اقتصادی، ابراز امیدواری کرد که بخش های خصوصی دوکشور با استفاده از ظرفیت های موجود در بخش های تجارت، اقتصاد و سرمایه گذاری می توانند، از روابط صمیمانه دوطرف نهایت استفاده را کنند.

ارسال نظر

 
1