خبر فوری

 
نخست وزیر پاکستان در دیدار با گوترش، آتش بس غیر مشروط در غزه را خواستار شد
کد خبر :1621968010

10:25 1403/07/05


برچسب ها : آنتونیو گوترش, پاکستان و سازمان ملل متحد, جامو و کشمیر, دبیرکل سازمان ملل متحد, غزه, فلسطین, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, نیویورک,

نخست وزیر پاکستان در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تحولات منطقه ای لزوم اجرای آتش بس غیر مشروط و فوری در غزه را خواستار شد.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تحولات منطقه ای لزوم اجرای آتش بس غیر مشروط و فوری در غزه را خواستار شد.

طبق جزئیات اعلام شده، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان به دیدار و گفتگو پرداخت.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار ضمن خوشایند توصیف نمودن برگزاری نشست «رهبری آینده» توسط دبیرکل سازمان ملل متحد ابراز امیدواری نمود این نشست به تسریع در تحقق اهداف توسعه ای کشورهای در حال توسعه و بهبود ساختار مالی و کمبود بودجه برای اجرای اهداف اقلیمی کمک نماید.

وی با شرح گزارشی از آخرین وضعیت منطقه تحت مناقشه جامو و کشمیر و اقدامات هند علیه مسلمانان این منطقه مراتب ابراز نگرانی عمیق پاکستان در این خصوص را ابراز داشت و بر لزوم حل صلح آمیز این مناقشه در جهت ایجاد صلح و امنیت پایدار در منطقه آسیای جنوبی تاکید کرد.

وی از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا دهلی نو را برای اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد مرتبط با جامو و کشمیر و تضمین حق خود مختاری مردم کشمیر تحت فشارهای سیاسی قرار دهد.

شهباز شریف ضمن محکوم نمودن نسل کشی وحشیانه رژیم صهیونیستی در فلسطین اجرای فوری و غیر مشروط آتش بس در این منطقه را خواستار شد.

وی گفت: دولت پاکستان از تشکیل دولت خودمختار و مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف حمایت خواهد کرد.

وی همچنین بر لزوم مقابله با موج رو به گسترش اسلام هراسی در جهان و اقدامات تبعیض آمیز علیه مسلمانان تاکید کرد.

نخست وزیر پاکستان علاوه بر این بر عزم و تمایل اسلام آباد برای ایفای نقش فعال در جهت امنیت و ثبات جهانی به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید ورزید.

در ادامه این دیدار آنتونیو گوترش از شهباز شریف برای نقش ویژه پاکستان در برپایی امنیت و ثبات جهانی و مشارکت این کشور در رزمایش های صلح سازمان ملل متحد تقدیر و تشکر نمود.

ارسال نظر

 
1