خبر فوری

 
 

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | نثار احمد فیضی غوریانی وزیر صنعت و تجارت افغانستان با عمران خان نخست وزیر پاکستان در کاخ نخست وزیری دیدار کرد.

عمران خان در این دیدار گفت: "هیچ راه حل نظامی برای درگیری افغانستان وجود ندارد، مسئله افغانستان فقط باید از طریق مذاکرات سیاسی حل شود. همه طرف ها باید گام هایی برای کاهش خشونت ها در افغانستان بردارند."

نخست وزیر پاکستان به روابط نزدیک دو کشور اشاره کرد و بر ادامه حمایت پاکستان از صلح و ثبات در افغانستان تأکید کرد و بیان کرد: "صلح در افغانستان و ارتقاء ارتباط منطقه ای و فراهم آوردن فرصت های جدید برای همکاری اقتصادی، به نفع کل منطقه خواهد بود."

عمران خان نخست وزیر پاکستان در مورد تجارت دوجانبه بین دو کشور گفت: پاکستان و افغانستان از ظرفیت های زیادی برای هماهنگی و همکاری اقتصادی برخوردار هستند که با ارتقاء همکاری در زمینه های تجارت و اقتصاد می توان از آن استفاده نمود.

نخست وزیر از پروژه خط راه آهن مزار شریف-کابل-پیشاور یاد کرد و از تلاش های ازبکستان برای تأمین بودجه این پروژه برجسته سازی کرد.

نثار احمد فیضی غوریانی وزیر صنعت و تجارت افغانستان نیز در این دیدار پیام حسن نیت اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان را به نخست وزیر پاکستان ابلاغ کرد و به پیشرفت های انجام شده در زمینه های مربوط به ترانزیت و تجارت دوجانبه اشاره کرد.

وزیر صنعت و تجارت افغانستان بیان کرد: رئیس جمهور افغانستان از نقش مثبت پاکستان به عنوان تسهیل کننده در روند صلح افغانستان قدردانی کرده و تمایل افغانستان برای تقویت روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور را ابراز کرده است.

لازم به ذکر است که هیئت افغانستان به سرپرستی نثار احمد فیضی غوریانی وزیر صنعت و تجارت افغانستان برای شرکت در هشتمین اجلاس مرجع هماهنگی تجارت ترانزیتی افغانستان و پاکستان به پاکستان سفر کرده است.

شایان ذکر است در دیدار وزیر صنعت و تجارت افغانستان با نخست وزیر پاکستان، عبدالرزاق داوود مشاور نخست وزیر پاکستان در امور تجارت و سرمایه گذاری نیز حضور داشت.

ارسال نظر

 
1