خبر فوری

 
 
نخست وزیر پاکستان برای رفع نگرانی مقامات عربستان سعودی، فردا عازم ریاض خواهد شد
کد خبر :1084312368

09:44 1398/09/22


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, ریاض, سازمان همکاری اسلامی, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, نشست کوالالامپور,

عمران خان نخست وزیر پاکستان به منظور رفع نگرانی مقامات عربستان سعودی در خصوص نشست کوالالامپور فردا شنبه عازم این کشور خواهد شد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان به منظور رفع نگرانی مقامات عربستان سعودی در خصوص نشست کوالالامپور فردا شنبه عازم این کشور خواهد شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در پی دعوت نخست وزیر مالزی از همتای پاکستانی خود جهت شرکت در نشست کوالالامپور و پذیرش آن توسط عمران خان، مقامات عربستان سعودی این اقدام نخست وزیر پاکستان را ناخوشایند دانستند.

بر همین اساس نخست وزیر پاکستان جهت رفع نگرانی مقامات ریاض فردا به عربستان سعودی خواهد رفت و نسبت به حفظ سطح روابط اسلام آباد و ریاض اطمینان بخشی خواهد نمود.

لازم به ذکر است نشست کوالالامپور از 27 تا 29 آذر ماه به میزبانی دولت مالزی و با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، شیخ تمیم بن حماد الثانی امیر قطر و دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران برگزار خواهد شد.

همچنین احتمال حضور جوکو ویدودو رئیس جمهوری اندونزی در این نشست وجود دارد، اما طبق گفته برخی از منابع آگاه وی تحت فشار مقامات سعودی قرار دارد و احتمال می رود نماینده وی در این نشست حضور یابد.

علی رغم اینکه تاکنون اهداف دقیق این نشست و ماهیت آن مشخص نگردیده است اما ریاض سعی دارد این نشست را به عنوان رقیب سازمان همکاری اسلامی(OIC) معرفی نماید.

این در حالی است که دولت پاکستان نسبت به حضور در نشست کوالالامپور بسیار مشتاق است و وزارت امور خارجه پاکستان نیز در بیانیه ای اعلام داشت: این نشست زمینه ای است برای بحث و گفتگو در خصوص موضوعات مختلف از جمله چالش های پیش روی دنیای اسلام به ویژه حکومت، توسعه، تروریست و اسلام هراسی و مقابله با آن.

ارسال نظر

 
1