خبر فوری

 
 
نخست وزیر پاکستان امکان هرگونه مذاکره با دولت هند را رد کرد
کد خبر :1184122196

14:26 1398/05/31


برچسب ها : جامو و کشمیر, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان با رد امکان هرگونه مذاکره با دولت هند، آن را بی فایده خواند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز عمران خان نخست وزیر پاکستان با رد امکان هرگونه مذاکره با دولت هند، آن را بی فایده خواند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نخست وزیر پاکستان در گفتگوی اختصاصی با روزنامه نیویورک تایمز اظهار داشت: مذاکره و گفتگو با دولت هند بی فایده است، هردو کشور پاکستان و هند قدرت های هسته ای هستند و در مقابل یکدیگر ایستاده اند.

وی با ابراز نگرانی در خصوص افزایش وخامت اوضاع کشمیر گفت: کشمکش میان دو قدرت هسته ای، باید جامعه جهانی را به تامل وادار نماید، هرلحظه امکان شدت گرفتن اختلافات میان دو کشور و بروز هرگونه اتفاق ناگواری وجود دارد و من رئیس جمهور آمریکا را از این موضوع آگاه نمودم.

وی افزود: مودی یک دولتمرد فاشیست و معتقد به برتری قوم هندو است، وی خواهان پاکسازی منطقه کشمیر از وجود مسلمانان و تبدیل کشمیر به منطقه هندونشین است، تفکرات دولت هند همسو با تفکرات دولت آلمان نازی است که این موضوع باعث به خطر افتادن جان 8 میلیون نفر از اهالی منطقه کشمیر شده است.

عمران خان با اشاره به گرامیداشت امروز به عنوان « روز جهانی گرامی‌داشت از قربانیان تروریزم » توسط جامعه جهانی گفت: ما به دنبال متوجه نمودن جامعه جهانی نسبت به موضوع کشمیر به منظور مقابله با جنایت های دولت هند هستیم، مردم کشمیر از اساسی ترین حقوق خود محروم گشته اند و نیروهای ارتش هند حتی اجازه برگزاری مراسمات دینی را نیز به مسلمانان این منطقه نمی دهند، جامعه جهانی باید برای متوقف نمودن اقدامات ددمنشانه دولت هند در کشمیر دست به اقدام اساسی زند.

ارسال نظر

 
1