خبر فوری

 
 
نخست وزیر پاکستان: امضای توافقنامه با قطر در بخش ال ان جی سالانه 300 میلیون دلار سود به همراه خواهد داشت
کد خبر :648368017

16:52 1399/12/08


برچسب ها : ال ان جی, امضای توافقنامه, پاکستان و قطر, عمران خان, لاهور, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سخنانی در مراسم کلنگ زنی حوزه مرکزی تجارت در شهر لاهور از امضای توافقنامه همکاری در بخش ال ان جی با قطر خبر داد و گفت: با امضای این توافقنامه سالانه مبلغ 300 میلیون دلار در هزینه های داخلی صرفه جویی خواهد شد.


لاهور: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان طی اظهاراتی از امضای توافقنامه همکاری در بخش گاز ال ان جی با دولت قطر خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سخنانی در مراسم کلنگ زنی حوزه مرکزی تجارت در شهر لاهور از امضای توافقنامه همکاری در بخش ال ان جی با قطر خبر داد و گفت: با امضای این توافقنامه سالانه مبلغ 300 میلیون دلار در هزینه های داخلی صرفه جویی خواهد شد.

نخست وزیر پاکستان ابراز داشت: از یک سال گذشته برای امضای توافقنامه با قطر در تلاش بودیم، طی 10 سال تاریک مبلغ قابل توجهی وام خارجی دریافت کرده ایم که واردات و صادرات ما را دچار خسارت نموده است، کشور برای خارج شدن از شرایط سخت مجبور است خارج از چارچوب فکر کند.

وی افزود: منظور از تفکر خارج از چارچوب کنار گذاشتن نوع تفکرات قدیمی است، گام نخست افزایش درآمد و کاهش هزینه های جاری کشور است، امضای توافقنامه ال ان جی با دولت قطر سالانه مبلغ 300 میلیون دلار بهره وری برای کشور به همراه خواهد داشت.

عمران خان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دریافت وام های هنفگت و بدون برنامه خارجی وضعیت اقتصادی کشور را دچار بحران نموده است، بانک ها تمام تلاش خود را برای اعطای وام به کارمندان خرد به کار بسته اند، پاکستانی های مقیم خارج از کشور در پروژه های مسکن ملی جدید سرمایه گذاری خواهند نمود، من از ابتدا گفته ام بزرگترین دارایی ما شهروندان پاکستانی مقیم خارج هستند.

وی گفت: کلنگ زنی مرکز تجارت مرکزی بسیار خوشحال کننده است، اجرای این پروژه به ایجاد ثروت در پاکستان کمک می کند، در نخستین فاز این پروژه 1300 میلیارد ثروت ایجاد خواهد شد که دولت فدرال مبلغ 250 میلیارد دلار از این مبلغ را به عنوان مالیات دریافت می کند، پروژه راوی سیتی و فرودگاه والتون برای پاکستان ایجاد ثروت را به همراه خواهد داشت.

عمران خان گفت: برای نخستین مرتبه در کشور تلاش می شود تا برای کارمندان حقوق بگیر مسکن تهیه گردد، بانک ها تمام تلاش خود را می کنند تا به کارمندان کوچک وام دهند. افرادی که ماهانه اجاره می پردازند در تلاشند تا خانه ها را به صورت اقساطی دریافت کنند.

 

ارسال نظر

 
1