خبر فوری

 
 
نخست وزیر پاکستان: ارتش پاکستان القاعده را آموزش داد
کد خبر :2019539971

14:58 1398/07/02


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, تروریست, تروریسم, عمران خان, گروه القاعده, نخست وزیر,

عمران خان نخست وزیر پاکستان طی گفتگو با خبرنگاران در شورای روابط خارجی آمریکا، اذعان داشت که ارتش و سازمان اطلاعاتی پاکستان موسوم به ISI القاعده و دیگر گروه ها را برای جنگ در افغانستان، آموزش نظامی داده بودند ...


نیویورک: به گزارش راز نیوز به نقل از منابع خبری پاکستان، عمران خان نخست وزیر پاکستان طی گفتگو با خبرنگاران در شورای روابط خارجی آمریکا، اذعان داشت که ارتش و سازمان اطلاعاتی پاکستان موسوم به ISI القاعده و دیگر گروه ها را برای جنگ در افغانستان، آموزش نظامی داده بودند و به همین منظور پاکستان با آنها روابط داشته و باید این روابط را برقرار می‌کرد، زیرا آنها از پاکستان آموزش دیده بودند.
وی خاطر نشان کرد، پس از خروج روسیه از افغانستان، آمریکا، پاکستان را به حال خود رها کرد. اما آمریکا مجددا پس از حادثه یازده سپتامبر متوجه لزوم همکاری پاکستان شد، اما عضویت پاکستان در جنگ آمریکا علیه تروریسم اشتباه بزرگ تاریخی بوده است. آمریکا پس از یازده سپتامبر مجاهدین را تروریسم قلمداد کرد و با تغییر 180 درجه ای، عملیات هایی علیه همان گروه هایی که قبل از آن قهرمان می خواند را آغاز نمود.
نخست وزیر پاکستان در ادامه گفتگوی خود ابراز داشت: بسیاری در قبال عملیات ها علیه آن گروه ها با ما مخالف بودند و ارتش نیز رضایت کامل نداشت، اما با آغاز عملیات ها، بیشترین حملات علیه پاکستان صورت گرفتند، به اندازه‌ای که پرویز مشرف رئیس جمهور وقت پاکستان نیز دو مرتبه مورد حمله قرار گرفت.

 

عمران خان: پاکستان با ورود به جنگ آمریکا پس از حادثه 11 سپتامبر، مرتکب اشتباه بزرگی شده است

ارسال نظر

 
1