خبر فوری

 
 
نخست وزیر پاکستان: آمریکا در افغانستان اشتباه کرد اما پاکستان قربانی این اشتباه شد
کد خبر :140557588

12:17 1400/09/23


برچسب ها : اسلام آباد, افغانستان, پاکستان و آمریکا, پنجاب, سخنرانی, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سخنرانی در گفتگوی مارگالا که توسط موسسه تحقیقات سیاسی در اسلام آباد برگزار شد، گفت: آمریکا در افغانستان اشتباه کرد اما پاکستان قربانی این اشتباه شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سخنرانی در گفتگوی مارگالا که توسط موسسه تحقیقات سیاسی در اسلام آباد برگزار شد، گفت: آمریکا در افغانستان اشتباه کرد اما پاکستان قربانی این اشتباه شد.

وی افزود: پاکستان بیشترین آسیب را به خاطر حمایت از آمریکا در جنگ افغانستان متحمل شد اما همه ی تقصیرها به گردن پاکستان افتاد.

وی گفت: رسانه های غربی به جای اذعان به آسیب های وارد شده به پاکستان، آن را به فریب کاری متهم کردند. جای شرمساری است که ما همکاری می کنیم و متحدان از پشت به ما خنجر می زنند. غرب از اقدامات هند در کشمیر انتقاد نمی کند اما اگر هر کشور دیگری چنین اقداماتی انجام می داد، جنجال زیادی به پا می کرد.

وی با انتقاد از رسانه های غربی گفت: آمریکا مرتکب اشتباه شد اما پاکستان مقصر این اشتباهات جلوه داده شد. با وجود قربانی شدن 80 هزار نفر در راه مبارزه با تروریسم، به ما کشوری خطرناک می گویند.

وی همچنین اتحاد با آمریکا در جنگ افغانستان را عصر تاریک پاکستان نامید و سپس گفت: مردم ما کشته می شوند و مقصر نیز شناخته می شوند. کمک هایی که به پاکستان شد حتی بخش کوچکی از خسارات وارد شده به آن هم نبود.

وی علاوه بر این گفت: ما مسئول اسلام هراسی در جهان نیستیم و هیچ دینی اجازه انجام اقدامات تروریستی را نمی دهد. اتاق های فکر در غرب می گفتند که پاکستان یک کشور خطرناک است و تصویر خوبی از کشور ما ترسیم نشد. هر کسی می تواند در مورد بد یا خوب بودن پاکستان صحبت کند ولی ما باید موضع بهتری برای دفاع از کشور خود داشته باشیم.

ارسال نظر

 
1