خبر فوری

 
 
نتایج مرحله دوم انتخابات میان دوره مجلس ملی و مجالس ایالتی در 3 حوزه انتخاباتی
کد خبر :661830817

11:50 1397/07/30


برچسب ها : انتخابات میان دوره ای, پاکستان, خیبر پختون خوا, کراچی,

حزب حاکم تحریک انصاف توانست در دو حوزه انتخاباتی پیروز میدان شود اما در یک حوزه انتخاباتی با شکست مواجه شد.


 

کراچی:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو،مرحله دوم انتخابات میان دوره ای مجلس پارلمان پاکستان و مجالس ایالتی ایالت های سند و خیبرپختونخواه برگزار گردید و حزب حاکم تحریک انصاف توانست در دو حوزه انتخاباتی پیروز میدان شود اما در یک حوزه انتخاباتی با شکست مواجه شد.

بر اساس جزئیات نتایج منتشر شده نامزد های حزب تحریک انصاف توانستند در حوزه انتخاباتی NA247 شهر کراچی مربوط به پارلمان پاکستان و حوزه انتخاباتی PS111 کراچی مربوط به مجلس ایالتی سند با کسب بیشترین آرا، کرسی های مربوطه را کسب نمایند.

در حوزه انتخابی PK71  مجلس ایالتی خیبرپختونخواه،حزب تحریک انصاف موفق به تصاحب کرسی مربوطه نشد و کرسی ترک شده توسط فرمانده خیبرپختونخواه را صلاح الدین خان نامزد حزب ملی مردمی(ANP) تصاحب کرد.

نتایج غیر رسمی و اولیه

حوزه انتخابی NA247 /حزب تحریک انصاف پیروز میدان

در حوزه انتخاباتی NA247 شهر کراچی مربوط به مجلس ملی پاکستان،بر اساس آرا شمارش از 234 ایستگاه اخذ رای از تعداد کل 240 ایستگاه،آفتاب حسین صدیقی نامزد حزب تحریک انصاف توانست با کسب 32 هزار و 326 رای صادق افتخار نامزد حزب جنبش ملی متحد(MQM) را در مقابل 13 هزار و 985 رای شکست دهد.

قیصر خان نظامانی نامزد حزب مردم پاکستان(PPPP) با کسب 13 هزار و 12 رای در رتبه سوم قرار گرفت.

حوزه انتخابی PS111 /حزب تحریک انصاف پیروز میدان

بر اساس آرا شمارش شده 75 ایستگاه انتخاباتی از تعداد کل 80 ایستگاه حوزه انتخاباتی PS111 کراچی مربوط به مجلس ایالتی سند،شهزاد قریشی نامزد حزب تحریک انصاف توانست با کسب 11 هزار و 658 رای تاکنون پیروز میدان محسوب میگردد در حالی که فیاض پیرزاده نامزد حزب مردم پاکستان(PPPP) تاکنون توانسته است تنها 5 هزار و 780 رای را به خود اختصاص دهد و جهانزیب مغل نامزد حزب جنبش ملی متحد(MQM) فقط 2 هزار و 146 رای به دست آورده است.

حوزه انتخابی PK71 /حزب ملی مردمی(ANP) پیروز میدان

در حوزه انتخاباتی PK71 شهر پیشاور مربوط به مجلس ایالتی خیبرپختونخواه طبق آراء شمارش شده از تعداد کل 86 ایستگاه انتخاباتی این حوزه صلاح الدین خان مهمند نامزد حزب ملی مردمی(ANP) با کسب 11 هزار و 257 رای پیروز میدان گردید و ذوالفقار خان برادر فرماندار خیبرپختونخواه و نامزد حزب حاکم با کسب 9 هزار و 854 رای در رتبه دوم در این حوزه قرار گرفت.

صلاح الدین مهمند نامزد حزب ملی مردمی(ANP) پیش تر در حال فعالیت با حزب تحریک انصاف بود اما به دلیل کاندید شدن ذوالفقار خان برادر فرماندار خیبرپختونخواه به نمایندگی از حزب حاکم،وی این حزب را ترک کرد.

لازم بذکر است کرسی های مربوط به حوزه های انتخاباتی NA247 دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان و در حوزه انتخاباتی PS111 عمران اسماعیل فرماندار ایالت سند موفق به کسب آرا و تصاحب کرسی شده بودند اما به دلیل منصوب شدن در پست های جدید،کرسی های مربوطه را ترک و استعفا دادند.

ارسال نظر

 
1