خبر فوری

 
 
نتانیاهو:با وجود سامانه اس-300 ،اسرائیل به حملات هوایی خود علیه سوریه ادامه خواهد داد
کد خبر :1033126295

10:26 1397/07/18


برچسب ها : اس 300, رژیم صهیونیستی, روسیه, سامانه دفاعی, سوریه,

بنیامین نتانیاهو در دیدار با ماکسیم آکیموف معاون نخست وزیر روسیه گفت:با وجود تحویل سامانه دفاعی اس-300 به سوریه،ما به حملات هوایی خود علیه مواضع سوریه ادامه خواهیم داد.


 

اورشلیم:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه،بنیامین نتانیاهو در دیدار با ماکسیم آکیموف معاون نخست وزیر روسیه گفت:با وجود تحویل سامانه دفاعی اس-300 به سوریه،ما به حملات هوایی خود علیه مواضع سوریه ادامه خواهیم داد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری خود با ماکسیم آکیموف معاون نخست وزیر روسیه در اورشلیم گفت:علی رغم تجهیز سوریه به سامانه دفاع موشکی اس-300 توسط روسیه،اسرائیل به دفاع از مواضع خود ادامه خواهد داد و حملات هوایی نیروهای اسرائیل علیه سوریه متوقف نخواهد شد.

وی در ادامه مدعی شد:ایران به دنبال تقویت نفوذ خود در منطقه است و در حال تامین مالی و پشتیبانی نظامی نیروهای هم پیمان سوری و حزب الله است و ما برای مقابله با اقدامات ایران در منطقه و کاهش نفوذ وی به مبارزه ادامه خواهیم داد.

وی گفت:با وجود آنکه سوریه به سامانه دفاعی اس-300 مجهز شده است،ما در مقابله با ایران و نمایندگان وی که به دنبال نابودی ما هستند،عقب نشینی نخواهیم نمود.

این اولین دیدار میان مقامات روسی و اسرائیلی پس از حادثه سقوط هواپیمای ایلویشن 20 روسیه در جریان حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه است.

در جریان حمله هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی به سوریه، نیروهای پدافند هوایی اقدام به هدف قرار دادن این هواپیماها نمودند که بر اثر آن هواپیمای ایلویشن 20 روسیه مورد اصابت موشک های پدافند هوایی قرار گرفت و 15 نفر از نیروهای روسی در این حادثه کشته شدند.

گفته می شود  جت جنگی اسرائیلی،هواپیمای روسی را به عنوان سپر دفاعی خود استفاده نموده بود.

مسکو نیز پس از این سانحه اقدامات متعددی را برای حفاظت هرچه بیشتر نیروهای خود در سوریه انجام داده است که مهمترین این اقدامات،تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 به سوریه است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه جلسات اقتصادی کمیته دوجانبه در دیدار با آکیموف گفت:من معتقدم اختلافات فعلی ما با مسکو حل خواهد شد.

وی گفت:تصور من این است که با حسن نیت و حس مشترک،میتوانیم راه حل مناسبی برای همکاری میان نیروهای روسیه و اسرائیل بیابیم.

همچنین بنیامین نتانیاهو در جلسه هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی از دیدار نه چندان دور خود با ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه برای توسعه روابط و حل اختلافات خبر داده بود.

لازم بذکر است مقامات دو طرف،طی یک ماه گذشته 3 مرتبه طی تماس تلفنی،گفتگو داشته اند.

ارسال نظر

 
1