خبر فوری

 
نایب رئیس مجلس سنای پاکستان: پاکستان به روابط خود با نیجر اهمیت می دهد
کد خبر :1683142177

15:12 1400/03/30


برچسب ها : اقتصاد, پاکستان و نیجر, تجارت, سرمایه گذاری, معاون رئیس مجلس سنای پاکستان, میرزا محمد آفریدی, هیئت پارلمانی, هیئت نیجر,

هیئت نیجر به سرپرستی گیدوسیبو میکر وزیر صنعت و تجارت نیجر با میرزا محمد آفریدی نایب رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت نیجر به سرپرستی گیدوسیبو میکر وزیر صنعت و تجارت نیجر با میرزا محمد آفریدی نایب رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار کرد.

نایب رئیس سنای پاکستان در این نشست ضمن برجسته سازی اهمیت روابط با نیجر برای پاکستان، گفت: با تبادل هیئت های دوجانبه، مناسبات دوطرفه گسترش می یابند. تقویت تجارت امری ضروری است. محصولات نساجی ، کشاورزی و دیگر محصولات پاکستانی استاندارد هستند و نیجر می تواند یک بازار مهم برای این محصولات باشد. نایب رئیس مجلس سنای پاکستان در ادامه ضمن تاکید بر تسریع تبادل هیئت های دوطرفه، ابراز داشت که می توان با تقویت عملکرد دیپلماتیک، روابط در سطح مردمی را تقویت بخشید. ظرفیت بالایی برای گسترش همکاری در بخش های مختلف وجود دارد و ضروری است دو کشور از طریق همکاری های نهادی، به دنبال فرصت های جدید تجاری، سرمایه گذاری و معاملات باشند.

نایب رئیس سنای پاکستان در ادامه با تشکر از حمایت نیجر از موضع پاکستان در خصوص کشمیر در چهل و هفتمین نشست سی اف ام که در نوامبر 2020 برگزار شد، تلاش های سی اف ام نیجر را مورد ستایش قرار داد. وی در ادامه ضمن ارائه پیشنهاد تشکیل گروه دوستی پارلمانی میان دو کشور، بر ضرورت انجام اقدامات جهت تسریع در تبادل هیئت ها و همکاری پارلمانی تاکید کرد.

وی افزود: پاکستان حملات تروریستی در کشور برادر نیجر را به شدت محکوم می کند. صلح و توسعه رابطه عمیقی دارند و برای رشد اقتصادی ، گسترش صلح ضروری است. تروریسم به هیچ ملیت یا مذهبی ارتباط ندارند.

رئیس هیئت نیجر در این نشست با مهم عنوان کردن این سفر، اظهار داشت که در این سفر دیدار های مهمی صورت گرفته است که کمکی در افزایش همکاری های تجاری و اقتصادی می شود. وی همچنین با نظرات نایب رئیس سنا موافقت کرد که همکاری های متقابل باید بیشتر شود.

ارسال نظر

 
1