خبر فوری

 
ناپدید شدن نزدیکترین شخص به سمیع الحق رئیس مقتول جمعیت علمای اسلام
کد خبر :745715989

12:01 1397/08/22


برچسب ها : احمد شاه, پاکستان, حامد الحق, سمیع الحق, طالبان,

احمد شاه منشی خصوصی و فرد دست راست سمیع الحق رئیس مقتول جمعیت علمای اسلام از منزل خود واقع در اکوره ختک از 3 الی 4 روز گذشته ناپدید شده است.


 

راولپندی:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان،احمد شاه منشی خصوصی و فرد دست راست سمیع الحق رئیس مقتول جمعیت علمای اسلام از منزل خود واقع در اکوره ختک از 3 الی 4 روز گذشته ناپدید شده است.

خانواده احمد شاه خبر داده اند که سازمان های اطلاعاتی پاکستان وی را با خود به همراه برده اند در حالی که پلیس از بازداشت وی اظهار بی اطلاعی نموده است.

سمیع الحق که به عنوان رهبر معنوی طالبان شناخته میشود اوایل ماه جاری در منزل خود با ضربات متعدد چاقو در منزل خود به قتل رسیده بود و احمد شاه منشی خصوصی وی اولین شخصی بود که از این قتل باخبر گشته و پلیس و خانواده سمیع الحق را در این رابطه در جریان گذاشت.

حامد الحق فرزند سمیع الحق در گفتگو با دان خبر داد که احمد شاه از 3 الی 4 روز گذشته ناپدید شده است و تلاش های اعضای خانواده وی برای تماس با تلفن همراه وی ناموفق بوده است.

وی گفت:از چند روز گذشته هیچ تماسی با احمد شاه صورت نپذیرفته است و تاکنون مشخص نشده است که وی عامدانه خود را مخفی نموده است یا اینکه توسط سازمان های اطلاعاتی ربوده شده است؟!

وی افزود:ما برای شناسایی قاتلان پدر خود تمامی همکاری های لازم را با پلیس انجام دادیم،اما پلیس تنها یک مرتبه به منزل ما مراجعه نموده و پس از آن هیچ تماسی در رابطه با تحقیقات در خصوص پرونده قتل پدرم با من نگرفته شده است.

حامد الحق اظهار داشت:احمد شاه پیش از ناپدید شدن گفته بود که من تنها برای 15 دقیقه از منزل خارج شده بودم و هنگام بازگشت پس از 15 الی 20 دقیقه با جسد مجروح سمیع الحق بر روی تخت مواجه شدم.

وی گفت:ما مانع بازجویی پلیس از احمد شاه و یا هر فرد دیگری نشده ایم،در قتل پدر بنده افراد داخل و یا خارج منزل میتوانند نقش داشته باشند،فلذا پلیس موظف به بازداشت تمامی مجرمان پرونده قتل است.

وی خبر داد پیش از قتل پدر وی،هیئتی از نمایندگان دولت افغانستان به دیدار با سمیع الحق آمده بودند و از وی تقاضای میانجیگری برای متقاعد ساختن طالبان جهت مذاکره را نموده بودند اما وی این درخواست هیئت افغان را رد کرده بود.

سمیع الحق از افراد مهم و کلیدی برای مذاکره مستقیم آمریکا و طالبان افغانستان به شمار میرفت،مذاکره ای که پاکستان به شدت مخالف برگزاری آن بود،زیرا در صورت نتیجه بخش بودن مذاکرات مستقیم آمریکا با طالبان و برپایی ثبات و امنیت در افغانستان به ضرر پاکستان تمام خواهد شد و قتل سمیع الحق تنها راه چاره جهت تاخیر و یا توقف مذاکرات صلح برای پاکستان بود.

ناپدید شدن احمد شاه فرد دست راست سمیع الحق نیز بی ارتباط با تلاش های پاکستان برای ناموفق گذاشتن مذاکرات صلح افغانستان نیست و به نظر میرسد احمد شاه اطلاعات مهم و سری از علت قتل سمیع الحق در دست دارد و ناپدید شدن وی میتواند به فاش نشدن علت قتل سمیع الحق مرتبط باشد.

ارسال نظر

 
1