خبر فوری

 
 
نامه پاکستان به شورای امنیت : هند در حمایت و تامین مالی تروریست ها علیه پاکستان نقش دارد
کد خبر :1519143827

17:40 1400/05/13


برچسب ها : دبیرکل سازمان ملل متحد, رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد, شاه محمود قریشی, شورای امنیت, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در نامه ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد گفته است که هند در حمایت و تامین مالی تروریست ها علیه پاکستان نقش دارد.


اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در نامه ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد گفته است که هند در حمایت و تامین مالی تروریست ها علیه پاکستان نقش دارد. انفجار بمب لاهور نیز حلقه ای از این زنجیره است.

بمناسبت سالگرد دوم اقدامات غیرقانونی هند در کشمیر شاه محمود قریشی در نامه ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد از وخامت اوضاع کشمیر اشغالی خبر داد.

شاه محمود قریشی گفت : هند در 14 مرداد 1398 برای تقویت اشغال غیرقانونی خود در کشمیر اشغالی اقدامات انجام داد. هدف اقدامات غیرقانونی هند سلب حق آزادی کشمیری ها در سرزمین کشمیر اشغالی است. هند می خواهد کشمیری ها را با روشهای غیرقانونی سرکوب کرده و حق رای آنها را از آنها سلب کند.

در این نامه آمده است که هند بیش از 15000 جوان کشمیری را به طور غیرقانونی دستگیر کرده است. شورای امنیت سازمان ملل باید از نقض حقوق بشر در کشمیر اشغالی جلوگیری کند.

وزیر خارجه در این نامه از شورای امنیت خواست که هند را از انجام فعالیت های تروریستی و خرابکارانه علیه پاکستان باز دارد. 

ارسال نظر

 
1