خبر فوری

 
 
نامه وزیر امور خارجه پاکستان به رئیس شورای امنیت سازمان ملل
کد خبر :1598602987

10:11 1400/09/12


برچسب ها : ارسال نامه, پاکستان و آمریکا, شاه محمود قریشی, شورای امنیت سازمان ملل متحد, منیر اکرم, نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد, نیویورک, وزیر امور خارجه پاکستان,

منیر اکرم نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل، نامه شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان را به رئیس شورای امنیت سازمان ملل تحویل داد.


نیویورک: به گزارش راز نیوز | منیر اکرم نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل، نامه شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان را به رئیس شورای امنیت سازمان ملل تحویل داد.

وزیر امور خارجه پاکستان در این نامه جامعه جهانی را مخاطب قرار داد و گفت: هند در کشمیر حقوق بشر را شدیدا نقض کرده است. پاکستان ملاحظات جدی به نقض حقوق بشر توسط هند در کشمیر دارد.

دو ماه پیش نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل طی سخنرانی خود در اولین کمیته تسلیحات و امنیت بین المللی مجمع عمومی گفته بود که امنیت و ثبات در جنوب آسیا تنها با حل منازعات بین پاکستان و هند و توازن نظامی متعارف، هسته ای و استراتژیک ممکن خواهد شد.

وی گفت: اقدامات حکومت نژاد پرست هند، نقض قطعنامه های شورای امنیت بوده و سلطه وحشیانه هند بر مردم کشمیر و 200 میلیون اقلیت مسلمان خود ادامه دارد. تروریسم دولتی هند، در حال انجام اقدامات تروریستی علیه پاکستان و سایر همسایگان است.

نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل همچنین گفته بود که کشورهایی که به هند تسلیحات می فروشند باید بدانند که 70 درصد این تسلیحات و نیروهای هندی برای اقدام علیه پاکستان مستقر می شوند. امنیت و ثبات در جنوب آسیا تنها با حل منازعات بین پاکستان و هند ممکن می شود.

ارسال نظر

 
1