خبر فوری

 
 
نامه های جنبش طالبان پاکستان برای اخاذی از شهروندان پاکستانی
کد خبر :1062056990

18:01 1399/03/12


برچسب ها : اخاذی, جنبش طالبان پاکستان,

جنبش طالبان پاکستان قبل از آغاز ماه رمضان سال جاری، به بیش از 200 فرد از اهالی ایالت خیبر پختون خوا و مناطق قبایلی الحاقی نامه هایی مبنی بر ارائه مبلغی برای کمک به جهاد ارسال کرده و افرادی که این کمک ها را پرداخت نکرده و بی اعتنا بوده اند، تماس های تهدید آمیزی از افغانستان دریافت کرده اند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| جنبش طالبان پاکستان قبل از آغاز ماه رمضان سال جاری، به بیش از 200 فرد از اهالی ایالت خیبر پختون خوا چون پیشاور، چارسده، شبقدر و مردان و مناطق قبایلی الحاقی به این ایالت باجور، مهمند و کرم ایجنسی، نامه هایی مبنی بر ارائه مبلغی برای کمک به جنبش طالبان پاکستان برای جهاد ارسال کرده و افرادی که این کمک ها را ارائه نکرده و بی اعتنا بوده اند، تماس های تهدید آمیزی از افغانستان دریافت کرده اند.

طبق گزارش منابع، یکی از اعضای مجلس حزب تحریک انصاف PTI که جواب این نامه را نداده بود، خانه وی در یکی از مناطق قبیله ای توسط نارنجک دستی هدف حمله قرار گرفت. وی پس از این حمله از شدت ترس، مبلغ 5 میلیون روپیه به تی تی پی پرداخت کرد. همچنین یکی از اهالی چارسده نیز از دریافت نامه ای به زبان پشتون و با لوگوی جنبش طالبان پاکستان TTP گفت که در این نامه از وی خواسته شده بود تا مبلغ دو میلیون روپیه را برای کمک به جهاد طالبان پرداخت کند. تی تی پی در این نامه ضمن درج نام و نام پدر شخص دریافت کننده، نوشته بود: جنبش طالبان پاکستان در حال جنگ با کافران و متحدانش است، از طرفی خداوند به شما نعمت ثروت داده است؛ بنابراین وظیفه شماست که در این کار بزرگ به برادران مجاهد خود کمک کنید.

همچنین شاهد علی ساکن چارسده نیز ابراز داشت: وی نامه را در تاریخ 10 رمضان دریافت کرده و نسبت به آن اعتنایی نکرد؛ اما چند روز بعد، وی تماس هایی با شماره افغانستان دریافت کرد. او به دلیل عدم پاسخگویی، به شدت مورد تهدید قرار گرفته و پس از آن درخواستی رسمی به سازمان های امنیتی نوشت. وی افزود: پلیس تنها یک روز پس از عید فطر شخصی که قصد اخاذی از من را داشت دستگیر کرد که وی از اعضای جنبش طالبان پاکستان بخش سوات بود.

طبق تحقیقات صورت گرفته، طالبان از پنج تن از نمایندگان مجلس در مناطق قبایلی خواستار پرداخت مبالغی برای کمک به جهاد شده اند که در مجموع این مبالغ به عدد 200 تا 500 میلیون روپیه می رسد.

همچنین یکی از اعضای فعال حقوق بشری وابسته به مذهب اهل سنت در استان کرم ایجنسی با اشاره به ریشه داشتن درگیری های شیعه و سنی در این استان از گذشته، گفت: ما نامه ای مبنی بر پرداخت مبلغی به تی تی پی دریافت نکرده ایم، اما سازمان های افراط گرا به طور مداوم درحال شعله ور کردن تنش های میان شیعه و سنی در این استان هستند و درپی آن اخیرا نامه هایی مبنی بر قطع روابط اقتصادی با شیعیان را میان اهل سنت پخش کرده و تهدید کردند در غیر این صورت خود افرادی که با افراد شیعه روابط داشته باشند مسئول خسارت های وارده خواهند بود. وی افزود: ما برای حفظ امنیت و دستگیری چنین عناصری پرونده ای نیز در کلانتری تشکیل دادیم که بی نتیجه بود؛ پس از آن سازمان های افراط گرا قصد هدف قرار دادن منازل ما بوسیله بمب را داشتند که نیروهای امنیتی بمب های نصب شده را خنثی کردند، از طرفی طالبان در مورد تمامی تحرکات و سفر های ما اطلاع دارد و هرجایی که ما می رویم، پیامی مبنی بر آگاهی طالبان از موقعیت مکانی و فعالیت خود دریافت می کنیم.

ارسال نظر

 
1