خبر فوری

 
نامه سخنگوی پارلمان پاکستان به پارلمان 178 کشور جهان
کد خبر :244731771

19:23 1397/12/12


برچسب ها : پاکستان, هند,

سخنگوی مجلس سنای پاکستان اسد قیصر نامه ای مبنی بر نقض قوانین بین المللی توسط هند در تاریخ 7 و 8 اسفند ماه را به پارلمان های جهان ارسال و در رابطه با درگیری های میان دو کشور پاکستان و هند، اعضا و سخنگویان پارلمان های 178 کشور را مطلع ساخته است.


 

به گزارش راز نیوز، سخنگوی مجلس سنای پاکستان اسد قیصر نامه ای مبنی بر نقض قوانین بین المللی توسط هند در تاریخ 7 و 8 اسفند ماه را به پارلمان های جهان ارسال و در رابطه با درگیری های میان دو کشور پاکستان و هند، اعضا و سخنگویان پارلمان های 178 کشور را مطلع ساخته است. وی همچنین توافقنامه تصویبی در اجلاس مجلس سنای پاکستان در رابطه با محکومیت نقض قوانین توسط هند را نیز ضمیمه نامه خود کرده است.

سخنگوی مجلس سنای پاکستان اسد قیصر اذعان داشت : جریان داشتن نقض قوانین و افزایش جنایات هند موجب وارد کردن منطقه به فضای جنگی شده است. 26 فوریه سال 2019 مصادف با سه شنبه 7 اسفند ماه سال 97 شمسی، هند با نقض قوانین بین المللی از طریق جنگنده های خود وارد خاک پاکستان شد و مدعی شد که مقرهای آموزشی تروریست ها را هدف قرار داده است.

اسد قیصر این اقدام هند را محکوم و خبرهای حمله به مقرهای تروریستی را رد کرده و خاطر نشان کرد که درپی این حمله خسارت جانی وارد نشده است. نیروهای هوایی پاکستان، جنگنده های هند را مجبور به عقب نشینی کردند. تیراندازی های پیاپی نیروهای هند در منقطه صفر مرزی باعث جان باختن شهروندان بی گناه می شود. نیروهای پاکستان نیز علاوه بر منهدم کردن جنگنده های هند، یکی از خلبانان را دستگیر کردند .

سخنگوی مجلس پاکستان از رفتار پاکستان براساس قوانین بین المللی با خلبان هندی گفت و اظهار داشت که پیام نخست وزیر عمران خان در رابطه با آزادی این خلبان، گامی به سوی صلح و امنیت بوده است. این اقدام وجهه پاکستان را در جهان مثبت و صلح دوست نمایش داده است، این درحالی است که هند از هیچ فرصتی برای حمله و وارد کردن منطقه به نا امنی دریغ نمی کند.
وی خاطر نشان کرد که پاکستان خواهان مذاکرات مسالمت آمیز برای کاهش درگیری های میان دو کشور همچون کشورهای جمهوری خواه است. وی با تاکید بر این نکته که با عدم برپایی امنیت در جامون و کشمیر، امنیت منطقه نیز همچنین در خطر خواهد بود، از اقدامات مثبت دولت جدید برای بهبودی روابط ملت و دولت های کشور گفت.

درحالی که هند به طور مداوم حق استقلال و آزادی کشمیر را به عنوان مسئله ای تروریستی در جهان به نمایش گذاشته است، جهان نیز این موضع هند را رد کرده است. اسد قیصر در ادامه خطاب به جامعه جهانی، خواستار ایفای نقش مثبت آن در زمینه کشمیر شد و ابراز داشت که بین الملل باید هند را مجبور به اجرای قرارداد های سازمان ملل در این زمینه کند. وی همچنین تجاوز هند به پاکستان را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

ارسال نظر

 
1