خبر فوری

 
 
نارضایتی های پیاپی دادگاه عالی ایالت سند از عملکرد غیر تسلی بخش مسولان مرتبط به مسئله افراد ربوده شده و بی توجهی مسئولان
کد خبر :92818476

11:55 1399/12/06


برچسب ها : افراد ربوده شده, بازیابی افراد ربوده شده, پاکستان, دادگاه عالی سند, ربایش, سازمان های امنیتی,

دادگاه عالی ایالت سند در جلسه ای که امروز برگزار شد، ضمن ابراز خشم نسبت به سازمان های مرتبط، قاضی نعمت الله گفت: چه دلیلی وجود دارد که افسران تحقیقاتی قادر به بازیابی افراد مفقود شده نیستند؟


کراچی: به گزارش راز نیوز| در پی ادامه نارضایتی دادگاه های پاکستان از عملکرد صفر مقامات ذیربط و سازمان های امنیتی در خصوص آزادی و بازیابی افراد ربوده شده اجباری، دادگاه عالی ایالت سند در جلسه ای که امروز برگزار شد، ضمن ابراز خشم نسبت به سازمان های مرتبط، قاضی نعمت الله گفت: چه دلیلی وجود دارد که افسران تحقیقاتی قادر به بازیابی افراد مفقود شده نیستند، چه مشکلاتی وجود دارد که افسراان تحقیقاتی حتی نمی توانند شهروندان مفقود شده را ردیابی یا سرنخی از آنها پیدا کنند؟

قاضی در این جلسه خواستار احضار فوری بازرس کل ایالت سند در دادگاه و پاسخگویی نسبت به مسئله عدم موفقیت در بازیابی افراد ربوده شده را کرد و گفت: ما هم اکنون دبیر ارشد ایالت سند را نیز احضار خواهیم کرد. ما زین پس اجازه نخواهیم داد در حق کسی ظلم شود، مردم نگران و مضطرب هستند درحالی که مسولین هیچ احساسی نسبت به این مسئله ندارند، تاکنون چندین جلسه کمیته های تحقیقاتی و پی تی اف برگزار شد، درحالیکه نتیجه صفر بود.

از طرفی خانم دکتر شیرین مزاری وزیر فدرال حقوق بشر پاکستان در بیانی با بیان اینکه پیشرفت خوبی در زمینه افراد مفقود شده صورت گرفته است، ابراز داشت: قانونگذاری پارلمانی در خصوص افراد مفقود شده در پاکستان در مراحل مختلفی قرار دارد.

شایان ذکر است وزیر فدرال حقوق بشر پاکستان همواره باتوجه به اینکه سعی می کند با سخنان خود مرهمی بر زخم خانواده های افراد ربوده شده توسط سازمان های امنیتی گذارد، اما ظاهرا سخنان او تنها در حد گفتمان هستند. گفتنی است ابراز نارضایتی دادگاه های مختلف پاکستان به ویژه دادگاه عالی ایالت سند نسبت به عملکرد سازمان های امنیتی و مسولان ذیربط در خصوص بازیابی افراد ربوده شده درحال افزایش است، اما با وجود هشدار های مکرر دادگاه ها به مسولان و نیروی پلیس، ظاهرا به دلیل دست داشتن قدرت های بزرگتر در زمینه افراد ربوده شده، این مسئله همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر

 
1