خبر فوری

 
 

ناپیداو:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو نیوز،سخنگوی ارشد میانمار گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان ملل را بی اساس خواند و آن را رد کرد.

وی گفت:ما اجازه ورود ماموران کمیته حقیقت یاب سازمان ملل را به میانمار نداده ایم و گزارش شورای حقوق بشر را به هیچ وجه نمیپذیریم و با هیچ قطعنامه ای در این مورد موافق نیستیم.

این سخنگوی ارشد دولت مدعی شد:دولت فعالیت های ضد حقوق بشری را هرگز تحمل نخواهد کرد و به شدت با چنین اقداماتی برخورد خواهد کرد و برای بررسی اقدامات ضد حقوق بشری،راههای قانونی وجود دارد.

کمیته حقیقت یاب سازمان ملل،در گزارش خود که در 27 آگست آن را منتشر کرد،من اونگ لینگ رئیس ارتش میانمار به همراه جمعی دیگر از فرماندهان را متهم به ارتکاب جنایت جنگی و کشتار مسلمانان روهنگیای کرد.

کمیته حقیقت یاب سازمان ملل در کنفرانس خبری در جینوا گزارش داد این کمیته با بررسی 875 اسناد مربوطه و گرفتن مصاحبه از شاهدان عینی و دریافت تصاویر ماهواره ای و دیگر تصاویر ویدیوئی،این گزارش را تهیه کرده است.

این کمیته اعلام کرد که در اواخر آگست 2017 ارتش میانمار با عملیات علیه مسلمانان روهنگیا،آنان را مجبور به ترک سرزمین خود کرد که در این مهاجرت جمعی حدود 700 هزار نفر مجبور به ترک خانه های خود شدند.

ارسال نظر

 
1