خبر فوری

 
 
مکالمه تلفنی وزیر کشور پاکستان با همتای عراقی خود
کد خبر :626374313

15:53 1401/06/20


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و عراق, پنجاب, رانا ثناء الله, عثمان علی فرهود, مکالمه تلفنی, وزیر کشور پاکستان, وزیر کشور عراق,

رانا ثناء الله وزیر کشور پاکستان با عثمان علی فرهود همتای عراقی خود بصورت تلفنی مکالمه کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | رانا ثناء الله وزیر کشور پاکستان با عثمان علی فرهود همتای عراقی خود بصورت تلفنی مکالمه کرد.

دو طرف طی این مکالمه علاوه بر صدور مجوز ویزا برای زائران پاکستانی اربعین، برای ایجاد کمیته مشترک پاکستان و عراق به منظور حل پایدار مسائل دیگر توافق کردند. دو طرف طی این مکالمه در مورد تاخیر در صدور ویزا، افزایش تعداد ویزا و مشکلات زائران پاکستانی برای ورود به عراق بحث و گفتگو کردند.

وزیر کشور پاکستان طی این مکالمه از همتای عراقی خود خواست تا برای وارد شدن 5 هزار زائر سرگردان پاکستانی در مرز ایران و عراق برای ورود به عراق، صدور روادید ویژه برای زائرانی که برای حضور در چهلم حضرت امام حسین (ع) قصد سفر به عراق را دارند و باز کردن مرز ایران و عراق به طور دائم برای ورود زائران پاکستانی به عراق، اقدام کند.

وزیر کشور عراق نیز طی این مکالمه به درخواست همتای پاکستانی خود اجازه عبور فوری بیش از 5 هزار زائر پاکستانی سرگردان در مرز ایران و عراق را صادر کرد.

وی از تمام درخواست های همتای پاکستانی خود استقبال کرده و به وی برای اجرای سریع این مطالبات اطمینان داد. وی همچنین طی این مکالمه از گشایش تمام مبادی ورودی عراق برای زائران پاکستانی، رسیدگی به درخواست های زائران پاکستانی برای صدور ویزای عراق در سفارت این کشور در پاکستان و تسهیلات ویزای ویژه برای زائران پاکستانی که قصد ورود به عراق برای چهلم امام حسین (ع) را دارند، خبر داد.

طی این مکالمه برای افزایش تعداد ویزاها برای زائران پاکستانی نیز توافق شد و دو طرف برای افزایش روابط بین پاکستان و عراق و انجام اقداماتی به منظور افزایش هماهنگی بین وزارت خانه های کشور پاکستان و عراق توافق کردند.

وزیر کشور پاکستان طی این مکالمه به دلیل صدور مجوز ورود به عراق برای 5 هزار زائر سرگردان پاکستانی در مرزهای ایران و عراق، رسیدگی به درخواست ها برای صدور ویزا، افزایش تعداد ویزاها و صدور مجوز ویزای ویژه برای اربعین از همتای عراقی خود تشکر و از وی برای سفر به پاکستان دعوت کرد.

وزیر کشور عراق نیز طی این مکالمه برای همتای پاکستانی خود آرزوهای نیک کرد و با تشکر از دعوت وی برای سفر به پاکستان، آن را پذیرفت.

ارسال نظر

 
1