خبر فوری

 
 
مکالمه تلفنی وزیر امور خارجه کانادا با همتای پاکستانی خود
کد خبر :1801173585

12:10 1400/10/24


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و کانادا, پنجاب, شاه محمود قریشی, مکالمه تلفنی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه کانادا,

ملانیا جولی وزیر امور خارجه کانادا که به تازگی به این سمت منصوب شده است با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به صورت تلفنی گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | ملانیا جولی وزیر امور خارجه کانادا که به تازگی به این سمت منصوب شده است با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به صورت تلفنی گفتگو کرد.

دو طرف طی این مکالمه تلفنی در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله گسترش روابط دو جانبه بین پاکستان و کانادا بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان همتای کانادایی خود را در مورد تهدید جدی منطقه به دلیل اعمال سیاست (هندتوا) توسط هند آگاه کرده و به منظور تامین امنیت منطقه بر اهمیت یک افغانستان امن و با ثبات تاکید کرد.

وی طی این دیدار گفت: پاکستان در حال تلاش برای ایجاد امنیت و ثبات در منطقه است. پاکستان برای روابط خود با کانادا اهمیت قائل بوده و انتظار می رود در در دوران مسئولیت شما در وزارت امور خارجه کانادا روابط دو جانبه پاکستان و کانادا گسترش یابد.

وی همچنین همتای کنادایی خود را به طور مفصل در جریان نشست فوق العلده سازمان همکاری اسلامی که در موضوع افغانستان در شهر اسلام آباد برگزار شد، قرار داده و وی را در مورد توافق های صرت گرفته طی این نشست آگاه کرد.

وی طی نشست فوق العلده سازمان همکاری اسلامی در قطعنامه ای که به اتفاق آراء به تصویب رسید خواستار ارائه فوری کمک های بشردوستانه، فنی و مادی به افغانستان شده بود.

وی همچنین گفت: برای جلوگیری از وقوع بحران انسانی در افغانستان جامعه بین المللی باید ارسال کمک های بشردووستانه و اقتصادی به مردم افغانستان را تضمین کند. پاکستان برای این امر مواد خوراکی و ادویه جات به ارزش 30 میلیون دلار برای مردم افغانستان ارسال کرده است.

وی همچنین با استقبال از کمک 56 میلیون دلار کانادایی به مردم افغانستان توسط کانادا، برای گسترش روابط بین وزارای خارجه دو کشور، گسترش روابط دوجانبه پاکستان و کانادا و تداوم بحث و تبادل نظر در زمینه امور مهم منطقه ای با همتای کانادایی خود به توافق رسید.

ارسال نظر

 
1