خبر فوری

 
مکالمه تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با وزیر کشور انگلیس برای آسیای جنوبی و کشورهای مشترک المنافع
کد خبر :647578959

14:00 1400/12/09


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و انگلیس, پنجاب, شاه محمود قریشی, لرد طارق احمد, مکالمه تلفنی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر کشور انگلیس برای آسیای جنوبی و کشورهای مشترک المنافع,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با لرد طارق احمد وزیر کشور انگلیس برای آسیای جنوبی و کشورهای مشترک المنافع بصورت تلفنی مکالمه کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با لرد طارق احمد وزیر کشور انگلیس برای آسیای جنوبی و کشورهای مشترک المنافع بصورت تلفنی مکالمه کرد.

طی این مکالمه دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان طی این مکالمه بیان کرد: پاکستان برای روابط خوب و همکاری های نزدیک خود با انگلیس و دیگر شرکای اروپایی اهمیت قائل بوده و انتظار می رود که دور بعدی نشست گفتگوی راهبردی با انگلیس در آینده نزدیک برگزار شود.

وی افزود: در اوضاع کنونی اوکراین، افزایش درگیری ها نگران کننده بوده و عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز طی سفر به روسیه از درگیری های نظامی بین روسیه و اوکراین ابراز نگرانی کرده است.

وی گفت: پاکستان دیپلماسی را راه حل جلوگیری از تشدید درگیری های نظامی می داند و تداوم درگیری ها به نفع هیچ کس نیست.

گسترش چنین درگیری هایی برای کشورهای درحال توسعه زیان بار بوده و در اوضاع کنونی استفاده از دیپلماسی مؤثر و راه حل های مسالمت آمیز اجتناب ناپذیر است.

وی همچنین بر ضرورت حل و فصل پایدار مناقشات از طریق دیپلماسی و گفتگو تاکید کرد و دو طرف آمادگی خود را برای برگزاری باشکوه جشن گرفتن هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین پاکستان و انگلیس اعلام کردند.

وزیر کشور انگلیس برای آسیای جنوبی و کشورهای مشترک المنافع نیز طی این مکالمه از وزیر امور خارجه پاکستان برای این گفتگوی مفصل تشکر کرده و ابراز امیدواری کرد که پاکستان و انگلیس به همکاری در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک ادامه خواهند داد.

ارسال نظر

 
1