خبر فوری

 

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با همتایان مالزیایی و اندونزیای خود تماس گرفت.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه از جمله روابط دوجانبه و ارتقای همکاری های دوجانبه در زمینه های چندجانبه گفتگو کردند. وزیر امور خارجه طی گفت و گو با سیف الدین عبدالله همتای مالزیایی خود گفت: رابطه عمیق و برادرانه بین دو کشور وجود دارد و توسعه روابط در سطوح بالا باعث تقویت بیشتر روابط دوجانبه بین دو کشور شده است. شاه محمود قریشی انسجام دیدگاه های پاکستان و مالزی در مجامع بین المللی را مظهر ثبات روابط دوجانبه دانست و بر لزوم تقویت روابط پارلمانی دو کشور و تبادل هیئت‌های پارلمانی تاکید کرد. شاه محمود قریشی از همتای مالزیای خود را برای شرکت در چهل و هشتمین نشست سازمان همکاری اسلامی (OIC) در اسلام آباد دعوت به عمل آورد.

شاه محمود قریشی طی گفتگوی تلفنی با رتنو مارسودی همتای اندوزی خود، وزرای دو کشور در مورد موضوعات مورد علاقه دوجانبه گفتگو کردند. طی این گفتگوی تلفنی دو طرف بر لزوم همکاری در زمینه مسائل سیاسی، تجاری و اقتصادی و همچنین بر تقویت همکاری بین الملل چندجانبه با سازمان همکاری اسلامی (OIC) توافق کردند.

وزیر امور خارجه اندونزی از شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان برای سفر به اندونزی دعوت کرد. وزیر امور خارجه با پذیرفتن این دعوت،در تاریخ مناسب برای سفر به این کشور اشاره کرد.

ارسال نظر

 
1