خبر فوری

 
مکالمه تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با همتای اوکراینی خود
کد خبر :2055686699

11:22 1400/12/09


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و اوکراین, پنجاب, دیمیترو کولیبا, شاه محمود قریشی, مکالمه تلفنی, وزیر امور خارجه اوکراین, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با دیمیترو کولیبا همتای اوکراینی خود به صورت تلفنی مکالمه کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با دیمیترو کولیبا همتای اوکراینی خود به صورت تلفنی مکالمه کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان طی این مکالمه، موضع پاکستان را به همتای اوکراینی خود اعلام کرد و بر اجتناب ناپذیری استفاده از دیپلماسی به منظور کاهش درگیری ها تاکید کرد.

وی گفت: عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سفر به روسیه از وضعیت روسیه و اوکراین ابراز نگرانی کرده بود.

وی افزود: نخست وزیر پاکستان دیپلماسی را بهترین استراتژی برای حل درگیری ها عنوان کرده بود. درگیری ها به نفع هیچ کس نبوده و کشورهای در حال توسعه از لحاظ اقتصادی خسارات بیشتری را متحمل می شوند. پاکستان خواستار حل درگیری ها با استفاده از مذاکرات است.

وی همچنین طی این مکالمه موضوع بازگشت امن پاکستانی های مقیم اوکراین را مطرح کرده و گفت که از اقدامات مثبت مقامات اوکراینی در روند تخلیه تشکر می کنیم.

وزیر امور خارجه اوکراین نیز طی این مکالمه گفت: تضمین امنیت دانشجویان پاکستانی در این است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای توقف جنگ علیه اوکراین تحت فشار قرار داده شود.

دو طرف همچنین توافق کردند که در وضعیت کنونی با یکدیگر در ارتباط باشند.

ارسال نظر

 
1