خبر فوری

 
مکالمه تلفنی وزیر امور خارجه سریلانکا با همتای پاکستانی خود
کد خبر :492484977

11:37 1401/06/17


برچسب ها : اسلام آباد, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و سریلانکا, پنجاب, مکالمه تلفنی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه سریلانکا,

ام یو ام علی صابری وزیر امور خارجه سریلانکا با بلاول بوتو زرداری همتای پاکستانی خود بصورت تلفنی مکالمه کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | ام یو ام علی صابری وزیر امور خارجه سریلانکا با بلاول بوتو زرداری همتای پاکستانی خود بصورت تلفنی مکالمه و برای خسارات جانی و مالی سنگین در پاکستان طی سیل ابراز تاسف کرد. وی از جانب دولت سریلانکا با دولت و مردم پاکستان ابراز همدردی کرد.

دو طرف طی این مکالمه در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک بحث و تبادل نظر و برای تقویت روابط دوستانه پاکستان و سریلانکا اعلام آمادگی کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز طی این مکالمه از همتای سریلانکایی خود برای اعلام حمایت از پاکستان در شرایط سخت کنونی تشکر کرد. وی همتای سریلانکایی خود را از اوضاع سیل و رانش زمین و خسارات وارد شده طی آن در پاکستان آگاه کرد و گفت که سیل امسال خسارات زیادی به بار آورده و علاوه بر جان باختن تعداد زیادی از مردم کشور، دام ها، محصولات کشاورزی و زیرساخت های کشور نیز نابود شده اند.

وی همچنین طی این مکالمه همتای سریلانکای خود را از اقدامات فوری دولت پاکستان پس از سیل آگاه و بر این موضوع تاکید کرد که همکاری گسترده بین المللی برای احیا و بازسازی پاکستان و عبور از این شرایط سخت بسیار مهم است. وی ابراز امیدواری کرد که جامعه بین المللی به درخواست سازمان ملل برای کمک به پاکستان پاسخ مثبت می دهد و مشکلات سیل زدگان پاکستان کاهش خواهد یافت.

ارسال نظر

 
1