خبر فوری

 
مکالمه تلفنی وزیر امور خارجه آلمان با همتای پاکستانی خود
کد خبر :179260215

15:27 1400/12/02


برچسب ها : اسلام آباد, اینالینا بیرباک, پاکستان و آلمان, پنجاب, شاه محمود قریشی, مکالمه تلفنی, وزیر امور خارجه آلمان, وزیر امور خارجه پاکستان,

خانم اینالینا بیرباک وزیر امور خارجه آلمان با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان بصورت تلفنی گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | خانم اینالینا بیرباک وزیر امور خارجه آلمان با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان بصورت تلفنی گفتگو کرد.

طی این مکالمه تلفنی دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله روابط دوجانبه و امور مهم منطقه ای بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان با تبریک به خانم اینالینا بیرباک برای انتصاب به سمت وزیر امور خارجه آلمان، گفت: آلمان شریک باارزش و دیرینه پاکستان بوده و پاکستان آماده ی گسترش همکاری های دوجانبه با آلمان در تمام زمینه ها از جمله تجارت، سرمایه گذاری، انرژی، تغییرات آب و هوایی و غیره می باشد. وی همچنین از آمادگی پاکستان برای ایجاد امنیت و ثبات در افغانستان بر اساس تلاش های جامعه بین المللی سخن گفت.

وی همچنین طی این مکالمه همتای آلمانی خود را در مورد اقدامات پاکستان در افغانستان در زمان خروج آمریکا از این کشور آگاه کرده و گفت که پاکستان تاکنون تسهیلاتی برای خروج بیش از 90 هزار نفر از افغانستان فراهم کرده است. اگر بحران اقتصادی و آشفتگی اقتصادی در افغانستان رفع نشود، آثار بسیار مخربی بر جای خواهد گذاشت.

دو طرف در مورد اوضاع کنونی اوکراین نیز گفتگو کردند و وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه همتای آلمانی خود را از نقض شدید حقوق بشر پس از اقدامات غیرقانونی و یکجانبه گرای هند در تاریخ 14 مرداد سال 98 آگاه کرد.

وزیر امور خارجه آلمان نیز از همکاری و کمک پاکستان در روند خروج از افغانستان تمجید کرده و گفت که انتظار می رود پاکستان حمایت های خود در این زمینه را تداوم بخشد.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین طی این مکالمه از همتای آلمانی خود برای سفر به پاکستان دعوت کرد و در پایان دو طرف از روابط دوجانبه موجود بین پاکستان و آلمان ابراز خرسندی کرده و خواستار گسترش روابط بین دو کشور شدند.

ارسال نظر

 
1