خبر فوری

 
 
مکالمه تلفنی شهباز شریف و رئیس امارات متحده عربی پیرامون تقویت روابط دوجانبه و سرمایه گذاری
کد خبر :441758089

20:04 1401/05/18


برچسب ها : روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, شیخ محمد بن زاید آل نهیان, محمد شهباز شریف, مکالمه تلفنی, نخست وزیر پاکستان, همکاری دوجانبه,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی طی مکالمه تلفنی درباره موضوعات مورد علاقه دوجانبه گفتگو کردند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی طی مکالمه تلفنی درباره موضوعات مورد علاقه دوجانبه گفتگو کردند.

در این مکالمه تلفنی، هر دو طرف با تاکید بر روابط نزدیک برادرانه دو کشور، توافق کردند که در راستای توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف همکاری کنند.

در ادامه، نخست وزیر پاکستان با ابراز تأسف و همدردی بابت جان باختگان گران بها از جمله شهروندان پاکستانی بر اثر سیل اخیر در امارات متحده عربی ابراز تاسف کرد و همچنین، رئیس امارات متحده عربی نیز به همین مناسبت جان باختگان سیل در پاکستان و شهادت نظامیان در سانحه بالگرد را تسلیت گفت.

رهبران دو کشور با تکرار تصمیمات اتخاذ شده در سفر شهباز شریف به امارات متحده عربی در آوریل 2022، پیشرفت های حاصل شده در آن را بررسی کردند و بر تقویت بیشتر همکاری های تجاری و اقتصادی، از جمله مشارکت در سرمایه گذاری، انرژی و ساخت و ساز زیرساخت تاکید کردند.

نخست وزیر پاکستان با تاکید بر حمایت های چندین ساله امارات از پاکستان، گفت: از اعلام اخیر امارات متحده عربی مبنی بر سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در بخش های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری در پاکستان استقبال می کنیم.

وی افزود: پاکستان و امارات متحده عربی روابط برادرانه نزدیکی دارند که ریشه در باورها، ارزش ها و فرهنگ مشترک دارد همچنین امارات متحده عربی بزرگترین شریک تجاری پاکستان و منبع سرمایه گذاری در خاورمیانه است و میزبان بیش از یک میلیون و ششصد هزار پاکستانی است.

ارسال نظر

 
1