خبر فوری

 
 
مکالمه تلفنی رئیس شورای اروپا با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :812233176

13:10 1401/06/09


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و شورای اروپا, پنجاب, چارلز میشل, رئیس شورای اروپا, شهباز شریف, مکالمه تلفنی, نخست وزیر پاکستان,

چارلز میشل رئیس شورای اروپا با نواز شریف نخست وزیر پاکستان به صورت تلفنی مکالمه و از خسارات جانی و مالی مردم سیل زده پاکستان ابراز تاسف کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | چارلز میشل رئیس شورای اروپا با نواز شریف نخست وزیر پاکستان به صورت تلفنی مکالمه و از خسارات جانی و مالی مردم سیل زده پاکستان ابراز تاسف کرد.

نخست وزیر پاکستان طی این مکالمه با تشکر از ابراز همدردی رئیس شورای اروپا و تمجید از ارسال کمک 2.15 میلیون دلاری کشورهای اروپایی برای مردم سیل زده پاکستان، گفت: امیدواریم که جامعه بین المللی برای تامین بودجه اعلام شده توسط سازمان ملل به منظور کمک به مردم سیل زده پاکستان کمک کند.

وی افزود: دولت پاکستان برای کمک به مردم سراسر این کشور صندوق امداد ایجاد کرده و اقدامات لازم برای دریافت کمک از اتباع پاکستانی خارج از این کشور را انجام داده است.

وی رئیس شورای اروپا را از وضعیت کنونی سیل پاکستان و میزان خسارات وارد شده طی آن آگاه کرده و گفت که وقوع سیل علاوه بر جان باختن صدها نفر در پاکستان، موجب خسارت های شدید به اقتصاد، دام ها، محصولات کشاورزی، اموال خصوصی و زیرساخت های کشور شده است.

وی همچنین گفت: باعث تاسف است که همچنان خطر بدتر شدن اوضاع وجود دارد و احتمال بارش باران در مناطقی از پاکستان که از 2 ماه پیش گرفتار سیل شده اند وجود دارد.

وی همچنین طی این دیدار رئیس شورای اروپا را از اقدامات و امداد رسانی های انجام شده برای سیل زدگان در پاکستان آگاه کرد که شامل تحویل و توزیع مواد غذایی، داروها و غیره به سیل زدگان می باشد.

 

 

ارسال نظر

 
1